hipp hipp hurra för mig idag

Irriterande att ett helt inlägg bara kan försvinna =s skrev ett igår kväll för en gångs skull på datorn vet att jag förhandsgranska men sen vet jag inte om jag glömde publicera. Men hur eller hur så borde de har sparats i utkast men icke. Aja de var gårdagens bekymmer. 
 
Idag blir jag 1 år äldre. 23 år  gammal !!  Känns som de var igår jag satt i bilen tillsammans med Marita (min kontakt person från behandlingen) för att flytta in i min egna lägenhet. Jag var bara 16 år gammal då en tonåring. 
 
Blev lite avbruten var tvungen att gå ut och rasta bebisarna <3 så vart var jag?? 
 
Jo 16 år.. De är alltså 7 år sedan!! Herregud vad åren springer iväg. Och inget kan man göra för att stoppa dem. De ända man kan göra är att fylla dem med lycka och bra minnen. Nu 7 år senare har jag en fantastisk man att dela mitt liv med, två underbara barn, en vacker hund, och ett jätte fint hus. Det har hänt väldigt mycket men skulle jag skriva allt här så skulle jag inte ha tid med något annat.
 
På tal om mina skrifter vad får vissa av er att tro att jag delar med mig av ALLT? Det är mycket som händer och sker men utan att de publiceras här. Varför? 
Jag bara älskar hur människor skapar sin egen tolkning av 1/5 del av allt som egentligen hänt. Lämnar man bara en liiiiiten del så kan man få väldigt många skratt vilket denna blogg har gett mig kan jag säga. Ojojoj som de har klagats på mitt skrivande, mina texter, mitt sätt att använda ord till och med min positivitet. Spelar ingen roll om detta skulle va en blogg fylld med mörker eller enbart glädje så finns de alltid någon de sticker i ögonen. Men jag har gjort mitt val att stå kvar och fortsätta skriva och dela med mig av 1/5 till er som läser för det roar mig. Kritik som kommer tar jag med en klack spark och ett leende för de kan inte skada med tanke på hur jag skriver och vad jag väljer att dela med mig. Har hört människor som tycker att de är sååååå illllla av människor att skriva allt på nätet. Men ändå går de in och läser? dubbel moral?
Eller alla reality program på tvn hoppar ni kritiker över dem också? Inget verklighets baserat över huvudtaget lägger ni inte en sekund på?
Vad skiljer dem och mig?
Jo att jag är i deras närhet. Att de jag kan skriva kan påverka dem. Därför stör de dem. Därför är min blogg ett problem för omgivningen. Är de då mitt problem eller deras? Varför gå in och läsa om de sticker er i ögonen? 
 
Läste något igår som fick mig först förbannad sen skratta jag tills jag fick kämpa efter att återfå andan igen. Det är så lätt för desperata människor att ge sig på minsta lilla halmstrå de kan hitta.. patetiskt!! Allt jag gör är att tycka synd om dem. Att försöka hålla upp en fasad av falskhet måste verkligen ta på krafterna? Själv skulle jag inte kunna ljuga så för jag har för kast minne så skulle snubbla på mina egna lögner hela tiden. haha 
Prövade den vägen vid 14 års ålder gick åt pipan haha
 
 
Nog om de. Igår så lyckades jag med något jag gett mig in på flera gånger men gett upp. Bildbehandling, foto redigering. Jag har läst och studerat hur man ska göra och än så länge använder jag kanske 5 funktioner av alla som finns i detta program men man måste ju börja någonstans. Ska vi sa två bilder jag jobba med igår.. 
 
 
  
 
Den här sista bilden ligger mig väldigt nära hjärtat med tanke på att jag gjorde den till minne av våran älskade son Noah. 
 
Idag kommer min älskade snuttan hem! Hon har varit borta för länge nu. Skrev till henne igår att jag skulle puffa till hennes kudde så den är mysig när hon kommer hem fick tillbaka då att de var kärlek de <3 älskade systra mi<3 Du vet att detta är ditt hem. You are not going anywhere as long i am around! 
 
Nej nu ska jag ta och städa och greja i ordning lite här hemma. Hundarna ligger och sover så kanske kan få rent  golvna igen ;) ha en underbar dag alla
 
clean out your on house before you take someone else's
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback