Undrar

Sitter här i förtvivlans namn och funderar på hur du hade sett ut. Vem du hade blivit. Tjej eller kille. Första gången jag skulle ha fått hålla dig mot mitt bröst och berätta att jag älska dig och att du har varit saknad. Berätta för dig vilken lycka du gav mig när jag fick veta att din liv växte inom mig och att jag kände mig hedrad att få bära dig och ge dig liv. Jag har velat bli mamma sen jag var ugn och saknaden har inte minskat under åren som har gått utan snarare blivit starkare. Och nu är saknaden vänts och blivit förtvivlan. Sorgen har blivit hat. Lyckan har blivit tårar. Och planerna har blivit en mardröm. Jag hann bara vänja mig vid att jag skulle få barn så försvann du. Du var älskad även om du inte hann växa och se världen. Och du kommer förbli saknad. Jag har misst ett barn innan din och även det barnet finns kvar i mitt hjärta varje dag. Du kommer inte heller försvinna från mitt hjärta bara för att du försvann från min kropp. Låter det konstigt att jag bär de med mig som inte ens kommit till världen? Men för mig var de mina barn. De hade fått hjärta och allt med ett hjärta har jag svårt att inte se ett band till.  Du hade blivit fantastisk. Du hade blivit vacker. Du hade blivit en syskon till de andra barnen som vi idag har (inte mina men ändå mina i mitt hjärta) Du hade gett mig lycka. Du hade gett mig den den lättaste uppgiften en människa kan få att älska sitt barn. Men du vilar nu och jag kommer bära dig med mig så länge jag lever. Och den dagen om den dagen kommer att jag får barn så kommer ni andra två att finnas med mig i mina tankar <3
Nu ska jag gå ut till min familj och försöka hålla god min under maten innan jag kryper upp och gömmer mig så att barnen slipper se min sorg det är något jag aldrig skulle låta dem se. Jag skulle aldrig kunan förklara för dem varför jag är ledsen. Benjamin kom idag hem med ett hjärta till mig som han gjort på dagis till mig bet mig hårt i tungan för att inte börja gråta!! Älskar er mina pojkar <3




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback