Tragiskt är de!

Detta kaos, drama och skitsnack som har pågått nu i flera månader har tagit knäcken på mig många gånger. jag funderade ett tag på om de som sagts om mig stämmer. Om jag har manipulerat min sambo och skadar barnen. Men för varje gång jag tänkt så har johan förklarat att så är de inte alls utan de är bara hitte på! Men när man får höra upprepade gånger under flera månaders tid saker så börjar man ju fundera. Men igår tog nog priset på länge! För två månader sedan så bestämde jag och Johan att vi skulle hjälpa våran gemensamma vän Sandra med en bostad. Då hon behövde en omgående och de inte fanns någon lägenhet att få tag i till henne så bestämde vi att hon kunde bo hos oss tills hon hittar en bostad. Vi pratade med Sandra om de och hon flyttade hit påsk helgen. Igår skrev hon på fb hur tacksam hon var över att få bo här och då kom de anklagelser igen!! De var bland annat att hon skulle inte tacka oss utan barnen! Och att barnen far illa av att hon är här och att vi är gulliga mot varandra kallar varandra snuttan är barnfasoner som ska upphöra och vi ska växa upp! 
Allt detta för att Sandra valde att tacka oss så att alla kunde se de!! och när jag förklara att personen som kommenterat inte ens ringt eller träffat barnen på de 3,5 år som jag funnits så kommer standard kommentaren som blivit nya modet "jag ringer dig Johan när du är ensam så vi kan ta de på tu man hand" eftersom alla tror nu mera att jag manipulerar Johan så kan ingen ringa honom när han är hemma för då är ju jag i samma hus (konstigt jag bor här)! Denna människa som kommentera igår är Johans egna kusin...någon som jag skrev aldrig setts till under dessa år men som har mage att påstå att vi gör barnen illa. Det börjar likna trakasserier så vi får se om dessa människor lägger av eller om jag ska behöva ta till systemets lagar för att få lugn. Alla som har varit på mig den sista tiden har kontakt med Johans mamma och efter de hört av sig med anklagelser och kränkningar... 
vart är glädjen över att jag och Johan har så pass stort hjärta att vi hjälper en vän i nöd istället för att vända denna ryggen till? 
Och jag vill klargöra en sak som sprids som löpande eld! Alla är välkomna hem till oss men jag vill att man ringer innan för vi kan ha andra planer eller står i duschen etc. Så 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback