En del av de hela

Det har hänt för mycket den senaste tiden och många gånger har problemen ignorerats och enbart varit irritation. Det är inte så att jag är helt utan del i detta som har hänt mellan mig och Johan den senaste tiden. Jag har min del i detta drama men skulle vilja säga att den ända delen är denna blogg. Denna blogg har haft ett så stort fokus och nu kan jag längre inte ha den öppen igen pga av barnens mamma och johans mamma. Det finns ingen annan som har haft några åsikter kring den men de har gjort allt de kan för att få den nerstängd och de lyckades till slut. Det är tragiskt att jag inte ska kunna ha den öppen och få skriva mina texter pågrund av två människor som inte har någon som helst betydelse för mig. Men nu när den är låst så kan jag ju berätta hela dramat utan att få den kastat tillbaka på mig då jag vet vilka som läser min blogg och inte.. 
 
 
Det hela började i januari.. Jag hade en riktigt dålig dag över lag och var irriterad på barnens mamma för något (mins ej vad). Johans mamma kom över den kvällen och jag berättade att barnen är kluvna över sin halvbrors diagnos ADHD. Vi har berättat för barnen att han har en "sjukdom"  (användning av ordet sjukdom är för att barnen kan realatera till de) vid namn ADHD och berättat vad den innebär. Barnen har undrat varför deras halv bror äter mediciner m,m)
Men när barnen kom hem till sin mor och frågade om detta fick de till svar att han inte hade en sjukdom. Jag var bekymmrad över att de ska bli osäkra när de får två olika svar och av två människor som är viktiga i deras liv. 
Johans mamma tar då den minsta pojken sätter sig i köket och säger upprepade gånger "jag VET att han har ADHD. Den lilla killen svarar upprepade gånger "men mamma säger att han inte har de" hon upprepar då samma mening flera gånger. 
Sen var de dags för mat. Och de gick hem. Jag skrev samma kväll  att barnens farmor varit här och pratat med pojkarna om deras brors sjukdom och förklarat för barnen att deras mamma ljög. 
Jag använde ordet ljög då jag anser att sitta och förklara upprepade gånger att hon VET är samma sak som att säga att de hans mamma säger inte stämmer alltså innebär de en lögn. Jag ansåg att eftersom jag pratade med en vuxen människa kunde jag använda de ordet utan att linda in de jag ville få fram. Allt jag hade i åtanke TROTS min ilska mot barnens mamma var att barnen inte ska behöva höra olika saker och bli kluvna utan att detta "onödiga tjafs" skulle få ett slut. 
Barnens mamma i sin tur skickar då sms till Johans mamma och ifrågasätter varför hon sitter och pratar om hennes sons diagnos och påstod att hon ljög. Två sekunder får jag ett sms av johans mamma om jag skickat ett sms till barnens mamma om att hon pratat med lilleman samt andvänt ordet ljög. Jag svarade ja. 
 
Dagen efter ringde johan upp sin mamma och frågade vad problemet var och de haglade skit om mig hörde jag då jag satt i samma soffa. Hon sa saker som "kan inte Ann ta de här själv?" så jag tog telefonen och de tog 1 sekund sen fick jag höra vilken värdelös människa jag var, Hur svartsjuk jag var på barnens mamma m,m jag sa till slut "jag vill inte lyssna på detta och accepterar inte att du säger så här så jag lägger på" 
Dagen efter skickar jag ett mejl där jag säger att jag vill ha en ursäkt annars har vi inget mer att tala om samt att jag inte vill ha henne flåsandes (nej jag använde inte de orden var lite finare )i nacken med sina åsikter om vårt liv vi är vuxna och gör vårt egna liv till de vi vill ha.
 .
Detta var de som hände. Och sen dess har jag fått höra mer och mer hemska saker sägas om mig till min sambo. Och de är inte så att de är små saker utan de har till och med sagts att "det är en skam att bo i samma område" Jag är manipulerande" Jag har hjärntvättat johan" Är en fara för barnen"  m,m 
Senast i helgen så haglade förnedringar och kränkningar igen från hennes håll. 
Jag har fått nog av hennes barnsligheter och inte nog med allt detta så har hon huggt sin egna son i ryggen och åker hem till barnens mamma (har aldrig hänt innan) och pratar illa om oss och vart kommer detta fram? 
Jo barnen kommer hem och säger hennes ord och vad gäller de? Jo att utesluta mig... En 7 åring som levt tillsammans med mig sen han var 4 år kommer hem och säger saker som jag vet att inte en 7 åring ens förstår,,, 
 
Jag har inte kontaktat någon av dem.. Jag har hållt mig i skinnet skrivit en liten groda här från och till.Exempelvis att jag tycker de är förbannat omoget av en 50+ att hålla på såhär. Men varför är de okej för alla andra att bete sig såhär mot mig men jag ska bara sitta och acceptera de? Jag sa ifrån när en människa kränkte mig och detta är vad jag förtjänar för att stå upp för mig själv när jag kände mig kränkt? 
 
Detta är vad som hänt om man kliar lite på ytan. De finns ännu mera med barnens mamma men jag orkar inte skriva allt de nu för huvudet är trött nu. 
Jag är ensam hemma nu så ska ta och äta lite frukost och sen tvätta en matta som behövs tvättas. De ska paketeras tre paket som har sålts och håller på att tvätta alla överdrag till soffan. Underbart med handtvätt NOT!! 
Men rent och fint blir de och luktar gott.. Ha en bra dag alla 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback