ångest

Ja i förrgår natt så vakna jag av smärta och skrik. Det värkte i magen något fruktansvärt och det kändes som om jag skulle spy. Så upp till toaletten och där satt jag den närmsta timmen. Tårarna rann och smärtan gjorde så jag skrek. Efter ca en timme så tog jag mig tillbaka till sängen och somnade av utmattning av alla krämper. Så igår så ringde jag till kvinnohälsan för att kolla om jag behövde kolla upp min smärta jag haft. Fick till svar att jag borde åka upp på en gång. Ringde då till kvinnokliniken och fick en tid. Min sambo kom och hämta mig och vi åkte upp. Fick lämna urin vilket var för att kolla infektioner. Inga infektioner och på gyn undersökningen så kunde de inte konstatera att något var fel. Hon såg att slemhinnan i livmodern var tjockare som den blir vid en graviditet och hon tyckte hon såg ett tomrum. Hon trodde jag var i vecka 4+4 så ska tillbaka nästa vecka för nytt ultraljud samt blodprov för att se om graviditetets hormonerna stiger samt om de kan se hjärtljud dock ska detta kunna ses tidigast veckan 6. Så vi får se kanske blir tre tider hos kvinnokliniken. Det känns fruktansvärt jobbigt att från att få reda på att man är gravid till att hamna där jag är nu med funderingar och oro. Jag känner mig inte gravid längre för det finns för stora möjligheter att det försvinner. Jag har skrivit om min oro tidigare och nu är det extrem. Vakna i natt igen med dessa kramper så jag hoppas verkligen att detta inte är på väg att bli ett missfall utan att det är min kropp som ställer om sig. Finns det någon som är i samma situatiion som mig? Snälla hör gärna av er så kan vi dela tankar kring detta som vi går igenom just nu!!

Ha en bra dag alla!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback