konstigt

Konstig känsla är det som jag upplever idag. Att längtan och ha som krav att jag ville bli med barn och nu efter ca 5 år så är jag gravid. En graviditet som var planerad. En graviditet som jag har drömt om så länge. Ja det är tidigt att ropa hej och jag gör det inte. Men känslan av att den kom och att jag kan vara på god väg att förverkliga min ända sanna dröm som jag har haft sen jag var liten är skrämmande. Det är skrämmande att faktiskt vara där jag har drömt om att vara. Det är konstigt att tänka tanken att bli mamma. Jag slutatde med mina p-piller orgametril den 1 oktober. Gjorde ett graviditets test den 20 oktober och blev besviken gjorde ett till för en vecka sedan och det var också negativt och det negativa testet fick mig att sluta tänka, sluta dröma och sluta hoppas. Och nu en vecka senare så vända allt och jag har nog inte riktigt förstott det ännu. Det kommer ta ett tag att bearbeta att jag faktiskt är gravid. Jag vet att nu när man väl har blivit gravid så ska man ju inte gå och oroa sig för missfall men klart man gör det. Klart oron finns även om den totala lyckan inte är här ännu. Den kommer komma men samtidigt är jag rädd att hoppas på något som känns så långt bort med alla faror som faktiskt finns innan man når "slut destination"...

Nu ska jag ta och kolla film och njuta och försöka acceptera tanken på att jag faktisk är gravid..

Skrämmande men samtigit så sjukt underbart <3
Alla som läser och som också vandrar på denna väg. Jag håller tummarna för er och jag säger nu mera som alla andra det kommer när tiden är rätt =)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback