Mycket har hänt

Vet inte om jag skrev det sist men har haft magkramper på nätterna. Natten som var sov jag hela dagen och magen har inte gjort ont. Var ju inne på kvinnokliniken och gjorde vaginalt ultraljud. Då fick jag veta att hinnan i livmodern hade blivit tjock som den blir vid en graviditet. Dock syntes inget hjärta ännu så ska ju tillbaka nästa vecka för nytt ultraljud och blodprov för att se att hormonerna stiger. Jag var tom efter det mötet. Hade redan bestämt mig att det skulle försvinna så när hon säger att allt ser ut som det ska i denna vecka så blev det blandade känslor. Jag var nere resten av den dagen men har nu bestämt mig för att så länge ingen blödning syns till så är jag gravid och ska bli mamma:)
Det är svårt att se att det kommer gå bra då det är många veckor kvar innan den första risk zonen är över. Men jag försöker tänka positivt och glädjen över det vackra som växer inom mig kommer komma då oron släpper och jag ser mitt barn om inte redan när jag ser hjärtat slå hårt och intensivt! Jag är nu i vecka 5! Nu ska jag kolla lite andra mamma bloggar och sen sova gott. Och hålla tummarna att inga fler kramper kommer under natten.
Pöss och god natt




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback