Egoism i sitt esse

Något jag avskyr och alltid har gjort. Jag struntar fullständigt i vad folk gör så länge det inte drabbar någon man älskar. Men den dagen man gör det så exploderar jag. Egoism är något som kan göra en annan människa så sjukt illa. Jag är så pass stark i mig själv och har varit i ett par år nu att folks kommentarer inte spelar någon som helst roll. Där emot så tar jag inte skit snack eller att någon påstår saker som inte stämmer. Då vill jag att de står till svars för dem och gör dem inte det utan beter sig omoget ja men då är det ju så men då har ju dem gjort sitt val och får stå för konsekvenserna av sitt handlande. Men kom inte och tro att man kan trampa på mig för då har man gått på en ordentlig nit! Jag har ett underbart liv en ljus framtid och har det underbart i detta nuet. Och att kasta sten i glas hus vad kan jag säga mer än att ja ta skydd över huvudet när det rasar för annars gör du dig illa och inte alls den du menade skulle bli skadad. En sån situation är jag i nu. Inte mitt tak som rasade utan jag står fortfarande rakryggad och lever mitt liv med ett leende på läpparna medans andra har det lite dragit om öronen. Förstår inte att folk inte lär sig av sina misstag de begått utan gör om dem gång på gång. Och i slutändan så lever jag vidare med leendet medans någon annan fortsätter i hat och anklagelser vitt och brett. Något jag och min älskade ler åt är när folk tror att jag och Johan inte pratar eller att de kan komma emellan oss. Speciellt när det är människor som lever ensamma och inte har haft en fast relation som vi har haft i snart 2,5 år. Har vi några planer på att gå isär? Nej skulle inte tro det... Vi ler vi skrattar älskar och njuter av varandra lika mycket nu som vi gjorde första gången för 2,5 år sen. Sen kan jag väl tycka att det är lite sandlåde nivå på att ens försöka. Tror jag gjorde något sånt när jag gick på mellan stadiet och var 11-12 år någonstans. Men känns som om det stadiet är förbi sen många år tillbaka. Jag håller inte på med onödig drama och jag tolererar inte att osyldiga åker på onödig skit. Nu ska jag och mitt underbara hjärta spendera 5 dagar tillsammans då han är ledig. UNDERBART! Ha en bra påsk alla <3

take a good look in the mirror and tell me do you like what you see??




EGOISM är att döda sitt ofödda barn bara för att man själv inte orkar med "täta läkarkontroller"

2012-04-06 | 13:51:05

Eller så är egoism att sätta ett barn till världen till ett liv av lidande. Varför ska man medvetet skapa ett lidande som inte behöver finnas?

2012-04-08 | 19:29:24

Precis min tanke. Varför orsaka någon lidande när man kan förhindra det?

2012-04-08 | 19:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback