Hypotetiskt sett

Ett barn frågar när ska jag gå till tandläkaren?
Barnet får till svar att när tandläkaren vill att du ska komma då ska vi åka dit.
Barnet svarar då får jag va hemma den dagen!!

You sa what??
Nej man är inte hemma en hel dag bara för att man går till tandläkaren! Hur tusan kan man lära sitt barn detta? Jo för de kan inte åka fram och tillbaka och då missar barnet mera i skolan. Varför går barn i skolan? För att lära sig saker och det är super viktigt att de får rätt inställning och inte kommer efter i skolan för då kan de behöva gå om klasser sen och hur kul är det för barnet att behöva lämna sina vänner och gå om? Barn ska va i skolan de timmar det är skola om man inte är sjuk! Barn ska veta att det är så inte tro att bara för att lillebror eller att man ex ska till tandläkaren så ska man va hemma! Jag blir skapligt irriterad när jag hör såna här saker!! Hur tänker man i dessa situationer? På sig själv eller barnet?

Irritation!!!
Idag ska jag till mmr för en träff med arbetsterapeuten angående mina handleder. Hoppas att tanten håller sig på sin kant idag för annars lär jag byta ut henne. Hon har en tendens att gå över gränsen och va otrevlig vilket jag inte tar!! Men snart lämna stora prinsen på skolan och efter det hem och göra sig i ordning så gott set går och sen iväg!! Ser inte alls fram emot det men vill ju bli bättre i händerna. Som jag sa senast igår skulle jag verkligen låta alla krämpor synas ja men då skulle jag inget göra hemma,skulle inte kunna åka iväg alls m,m men livet funkar inte så man måste göra vissa saker och trots att jag har sån värk så jag kriverar så gör jag saker men enbart för familjens skull ingen annans!! Nej nu ska jag ta ett bloss sen ska jag lämna prinsen!! Ha en bra dag alla :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback