skitigt nej fy tusan

jag förstår inte folk som kan ha skitigt och då menar jag skitigt hemma. Jag har visserligen blivit uppväxt med att man har rent runt omkring sig och man städar sitt hem kanske är det som gör att jag vill ha ett rent och fint hem. Visst lite damm tussar i hörnen gör väl inget men när saker ligger överallt obäddade sängar och disk sen flera tillbaka ståendes i köket samt otorkat köksbord! USCH!!! Detta med att man har rent runt omkring sig för vi över på barnen och på dagis/skola ja där är det precis samma man plockar bort det man legt med. Så om de inte får med sig det hem ifrån att man ska städa efter sig vad skapar det för tankar hos barnen?
Här är några skräck exempel i mina ögon i alla fall..


Vem vill vill och kan lägga sig i den sängen och slappna av? Och vem kan gå ut i det köket och laga mat?

Några bra exempel på hur mitt hem ska se ut för att jag ska vara nöjd!


En väl bäddad säng förtjänar alla. Och vad är bättre än att krypa ner då?
Ett rent och fint badrum så man inte spyr så fort man går in i det!
Ett ordentligt kök. väl organiserat och rent. Lagar gärna mat där inne.

Vilket av alternativen föredrar du? Och varför vill man lära sina barn att skitigt är bra istället för rent är bra? Jag förstår inte tankesättet! Hemmet reflekterar vem du är som person tycker jag. Är du impulsiv,stökig och inte vuxen så ja då kanske du har ett hem som exempel 1. Men är du lugn,harmonisk bryr dig om hur hemmet ser ut och vill skapa en stabil miljö då kanske du har ett hem som exempel nummer 2. Nu ska jag ta mig en dusch och sen slappa i soffan tills gullungen kommer. Idag ville han gå hem själv och var så ivrig att gå till skolan så tror han saknade skolan =) som sagt nu duschen för jag stinker och vem vill göra det?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback