Barnmorskan idag

Idag är andra inskrivningsmötet hos barnmorskan. Ser fram emot det då jag har lite frågor som jag vill få besvarade. En är angående min vikt. Jag har sagt redan från början att jag inte ska gå upp massa onödig vikt då jag lär ha ett helvete att gå ner det efteråt. Inte minst nu när jag inte kan gymma med tanke på min sjukdom. Men jag har gått ner ca 3,5 kilo sen jag blev gravid och jag kan verkligen inte gå upp igen. Förut mådde jag illa konstant men kunde ändå äta och kräktes bara någon gång. Men nu har jag ingen som helst aptit och det skrämmer mig. Hellre vill jag kunna äta än att gå runt och inte vilja se något som har med mat att göra. Men ska kolla med min barnmorska som sagt och se vad hon säger. Magen växer så jag tror ju inte det är jätte farligt men det får inte fortsätta att jag inte har någon aptit för då kommer inte bebisen få den näring den behöver. Klart jag är lite glad att jag inte har svällt upp som rena strandade valen men ändå så tycker jag att någon kilo borde man ju ha gått upp. Men som sagt det återstår och se vad hon säger idag. Det är ju blodprov och andra prover som ska tas. Bla ska man upp i den där nedrans gyn stolen. Avskyr den verkligen men som tur är har jag ju min älskade man där som håller mig i handen. Tog en bild i morse på magen också. Nu är jag i v 16!!



Nu ska jag ta en varm dusch och sen ska jag försöka få i mig lite frukost. Jag håller positiva tankar angående mat än så länge =) Hoppas ni alla har en underbar dag där ute <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback