Måndag

Ja idag börjar en ny vecka. Barnen kommer hem så veckan kommer springa iväg innan vi ens hinner börja den. Denna vecka så är det inga möten eller dylikt som jag måste åka på utan det blir en lugn vecka på så vis. Men det finns en hel del annat i hemmet som jag borde ta tag i. Vi får se om orken infinner sig och jag gör det jag borde eller om det blir kvar tills jag finner ork igen att ta tag i det. Jag har börjat inse att trots att jag inte har mycket ork i kroppen och det är kanske 1 dag i veckan som jag orkar med hemmet ordentligt. Och ändå så ser hemmet väldigt fint ut. Klart jag skulle få lite smått panik om jag visste det skulle komma folk men varför? hemmet är i topp skick enligt alla som kommer hit men jag anser att det inte är det. Kanske ligger några brev på fel ställe eller damm i ena hörnet men ingen bryr sig om det utom jag. Men idag ska jag starta tvätt maskinen i alla fall ;) Fick en kommentar angående vilken vecka jag är i. Jag tycker det där är rena musteriet. Jag tror jag gick in i v 17 igår så idag är jag alltså v 18 eller hur är det? Ja om ni har koll på det där så lämna gärna en kommentar så kanske jag lär mig hur man säger. Tycker veckorna springer iväg ruskigt fort i alla fall. Inte denna veckan men veckan efter så är det dags för nästa UL. Den 7 mars är nästa inbokat och jag tycker inte det var alls längesen vi var på första och efter det berättade för alla att vi väntade ett barn. Men tiden känns så mycket kortare när man tittar bakåt än att titta framåt. Igår var vi hemma hos Johans mamma. Och hon och jag satt och pratade bebis i flera timmar. Kändes helt underbart att få prata bebis med henne. Vi planerar en bussresa senare till ullared för att inhandla bebis saker!!! Jipppiiii. Innan vi berättade för Johans mamma var jag så nervös. Jag var rädd att hon skulle vara negativ till att vi väntade ett barn. Men det var inte alls så. Hon pratar med mig om det hur jag mår,känner, hon vill låna mig klänningar så jag inte behöver köpa massa mamma kläder åka och handla bebis saker tillsammans med mig, diskutera bebis namn m,m Det gör mig lycklig. Johans mamma betyder massor för mig. Hon kan vara hård i sina åsikter och jag i mina så där kan det skära sig men vi har aldrig varit osams. Och jag tycker om både henne och hennes kille Micke. Tror Lena var viktig i detta ämne redan innan jag blev gravid då jag visste att när jag blev gravid så skulle mina tankar och funderingar kring Min mamma komma. Och eftersom jag inte kan ringa henne så blev lena den jag valde att luta mig emot.. Nej oj så långt inlägget blev men nu ska jag försöka hinna med lite här hemma också. Ha en underbar dag alla <3


Hej stumpan. Vet inte om någon annan har berättat än hur de ligger till men jag skriver ändå:-) När du är i vecka 17+0 så har du ju gått 17 fulla veckor och därmed gått in i vecka 18. Med andra ord säger man att man är i vecka 18 men har gått 17 fulla veckor:-)

2012-02-28 | 12:17:16

Hej gumman. Jodå fick mig en lektion av det =) Bara jag som rör ihop det jämt.. haha kram

2012-02-28 | 14:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback