Mina söta bonus barn

Jag har ibland nämnt Jonathan och Benjamin. Men idag tänkte jag ge lite mer angående småttingarna som är vårt liv. Jonathan är en stolt 6 åring som ibland vill mer än han klarar av. Men han är smart så man ibland sitter där med hakan i bordet och undrar hur stor han egentligen är. Jonathan har utvecklats så enormt så jag blir ofta tårögd när jag tänker på hur mycket han har gått framåt sen jag lärde känna honom när han var 4 år. Jonathan satt då och lekte med bilar som alla andra barn men idag så bryr han sig knappt om leksaker som bilar och båtar. Utan han vill hellre hålla på med lego modeller som han redan har byggt. Och dessa modeller kan han ta isär bit för bit och sen bygga ihop igen helt själv! Han fick en modell i julklapp tror jag det var som var för 9-14 åriga barn. Den modellen byggde han ihop helt själv. Så han brinner verkligen för detaljer som det handlar om med lego byggen. Hans andra passion är pyssel. Han kom senast hem härrom dagen med massa saker som han skulle ha och pyssla med. Och inte för allt längesen så gjorde han en inkasserings anordning som han sedan hängde på dörren så att om man skulle gå in skulle man betala inträde. Han är så kriativ att en annan undrar vart ens egna kriativitet har tagit vägen. Med andra ord så är han en lugn och harmonisk kille som verkligen vill lära sig så mycket han kan överallt och när man pratar med skol personalen har de bara positiva saker att säga om Jonathan vilket får en annan att bli stolt.





Älskar dig lilla killen. Ja än så länge får du va lite för oss som älskar dig <3

Benjamin är en kille på 4 år. Han är raka motsattsen till sin store bror. Han är i full fart 24/7 och han älskar att leka med bilar och sina hinkar samt lådor. Han packar allt och så går han runt och säljer saker och så vidare. Benjamin har också vuxit något enormt sen jag lärde känna honom då han var bara 2 år gammal. Han säger nu saker mer rent och han kan få ihop saker han då tyckte var komplicerat. Benjamin har bytt dagis nyligen och går nu här i tallboda. Detta dagiset kommer nog att forma Benjamin till den underbara sten han är. Det förra dagiset var det så hög volym jämt och barnen blev inte riktigt sedda medans nu så finns det kanon personal och han får verkligen synas och vara kriativ som han också är. Bara sen han började för ca 3 veckor sedan så kan han nu fylla i färdiga figurer med färg UTAN att måla utanför! Så duktig. Han är stolt över det han gör och han vill verkligen visa hur mycket han växer och att han inte är liten. Men för oss alla kommer han alltid vara våran bebis tror jag ;)



Jag älskar dig med mini skrutten<3 Och även du kommer va liten för oss som älskar dig<3

Många kallar mig "styvmamma" inget ord jag tycker om. Men jag älskar barnen som om de våre mina egna. Deras mamma och jag har kontakt nästan dagligen vilket känns kanon för barnens skull. Senast härrom dagen så busade jag och barnens mamma och Jonathan gick och log hela vägen. Så ska det vara mellan oss så att barnen känner trygghet med oss båda =) Som sagt älskar er "mina" små knottar <3



superfint skrivet!!!

så skönt att vi har en bra kontakt idag <3

2012-02-02 | 09:33:16

tack så mycket =) se om vi ses på lördag =)

2012-02-02 | 09:38:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback