Barn olja

Jag fick tipset samt läst väldigt mycket angående bristningar under graviditeten. Jag tänker göra så gott jag kan för att mindska risken för bristningar då jag verkligen inte vill ha några. Känns som om det räcker med de jag har som jag fick när jag blev "kvinna" fick både på insidan av låren,brösten och höfterna. Idag syns de bara i vissa ljus och till och med det kan störa mig. Men nu till det jag ville rekommendera för er som också är gravida och vill mindska risken för bristningar. Har många bekanta som har gjort på detta viset som klarat sig utan bristningar. Badat med olja samt smörjt sig med olja efter dusch innan de torkar sig på mage/ höfter och under den senaste tiden i graviditeten också smörjt intimt för att mindska risken att spricka. Idag tog jag ett bad med denna olja

Och efter badet smörjde jag magen och höfterna då det är det som kommer att växa den kommande tiden. Vi får se om det funkar. Gör det de så är jag mer än tacksam att dessa snälla människor rekommendera mig det. Så därför rekommenderar jag det till er som läser min blogg också. Kan säga att ett bad med denna olja får en att känna lugn fråga mig inte hur men den luktar gott och den är till för att smörja barn med innan läggdags.  Jag kommer som sagt hålla koll på om det hjälper och så ska jag uppdatera er hur det går. Kommer också smörja benen då allt på kroppen kan svälla ;)  Nu ska jag luta mig bakåt i soffan och bara vila ett tag. För när min sambo kommer hem då ska vi ge oss ut på en promenad tror jag. Vore skönt med lite luft. Ha en bra dag alla läsare


Kan funka. Dock är bristningar till stor del pga hormoner. Ärftlighet spelar också in tyvärr :(

2012-01-11 | 08:23:26

Jag håller tummarna då ingen av mina syskon vad jag vet har fått bristningar =)

2012-01-12 | 17:35:53

jag kan rekommendera barnängens olja, den är jätte fet, jag hade den under graviditeten och fick inte en enda bristning.

2012-01-25 | 10:29:29

Det var den jag kolla efter först men hitta den inte då jag var och handla så köpte denna så länge och den luktar så otroligt gott och huden blir så len. Men ska kolla efter den sen =)

2012-01-25 | 11:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback