dåliga dagar

Eller ska jag säga månader? Jag har verkligen inte haft någon dans på roser under dessa första graviditets månaderna. Jag mår pyton. Första tiden mådde jag så himla illa så allt som innebar att äta var inget jag deltog i. Jag ville inte se eller känna lukten av mat över huvudtaget. Då jag var på regelbundna kontroller så fick jag lergigan utskrivet för att mindska illamåendet. Jag kunde ta 3 tabletter per dag. Men då jag avskyr alla tabletter som finns så valde jag att ta 1 en halv timme innan jag skulle äta. Och det fungerade kanon. Jag började må bättre efter ett tag men nu så har jag inte bara illamående utan kräks också. Jag kan knappt få i mig vätska och jag har konstant huvudvärk. Detta är rena mardrömmen. Idag vakna jag med sprängande huvudvärk och tänkte att jag sätter mig i soffan och vaknar till sen gör jag frukost. Så fort jag gick ut till köket hann jag bara med att ta fram en macka så fick jag springa till toan och kräkas. Och det var enbart galla. Äckligt värre. Efter det la jag mig i soffan och somnade vaknade igen 4 timmar senare. Klockan var redan halv 4. Så nu är jag ingen solstråle som går runt utan snarare en mumie då jag inte får i mig något så är jag konstant trött och vill enbart sova. Nu ska jag åter lägga mig i soffan och jag kommer troligtvis somna. Har bara fått i mig några skivor vitlöksbröd idag. Så nu fungerar inte huvudet riktigt. Hoppas ni andra har en bra fredags kväll. <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback