Underbar man

Sitter i soffan efter en mysig dag med min man. Han har varit hemma idag med då han fortfarande är sjuk. Tycker verkligen synd om honom. Och just nu är han påväg till affären och köper godis till mig. Vad kan jag säga han gör allt för mig. Och detta trots att han vet att jag kanske bara äter en bit och sen är det bra så åker han ändå iväg för att jag är sugen. Idag är magen svullen tror jag. Tror inte att det bara sa pang och så blev den enorm. Men jag njuter lite av det.  Man föreställer sig när det verkligen bebisens verk som gör att magen växer. Satt nyss och tittade på ultraljuds filmer som folk har lagt ut på youtube. Det gjorde inte längtan mindra tills den 24 kan jag lova! Men det är ju "bara" 21 dagar kvar tills det är dags =)
I morgon ringer min läkare vi ska prata om långtids sjukskrivning. Jag tror hon gör det utan några invändningar då hon har sjukskrivit mig tills nu utan att jag ens ville. Men nu känner jag att det är det jag behöver. Kroppen tar stryk mer och mer. Och jag gör fortfarande allt hemma men med lite längre tid. Min perfektionist sida har fått sig en liten törn. Måste det för kroppens skull. Jag vill inte vara sängliggandes men mitt hopp om att orka alla 7 dagar i veckan uppe hela dagen känns lite långt borta. Men jag kämpar på. Nu ska jag hoppa in i en dusch känner att det behövs. Ha en underbar kväll alla =)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback