Arg på folk så här kommer det!!

Nu är det såhär att jag har fått nog av vissa människors utlåtande angående det vi går igenom. Kommentarer som "du får ju tänka på att det är ett liv"Men du måste ju tänka på den lilla" du måste ju tänka på att det är ett liv" Varför tror ni att vi sitter med tankar hela tiden? varför tror ni att beslutet är jobbigt? Varför tror ni att vi gråter oss till sömns och ransakar oss själva? Gör vi detta för att beslutet är så himla lätt? Vi sitter med sorg tankar och funderingar hela dagarna. Vaknar om nätterna kallsvettiga och med tårar som rinner och ni har mage att sitt på ett helt annat ställe och ha en åsikt om detta vi går igenom? Vem fan rent ut sagt har gett er rätten till att dömma? Vem har gett er rätten till en åsikt över huvdtaget? Som jag skrivit förr så anser jag inte att ni har ett dugg rätt till något kring detta förens ni sitter i exakt samma sitts som vi gör just nu. Ni har inte en aning om hur det är att veta att du kanske måste ta bort det liv som sparkar inom dig och gör sig hörd. Ni har heller ingen aning om hur det är att veta att du kan ha skapat ett liv som kanske kommer att få lida resten av sitt liv. Jag förstår inte hur egoistisk man kan va när man säger att man skulle göra allt för att ha honom i livet!!! Hur egoistisk är inte detta? Att behöva pumpa i ditt barn så mycket smärtstillande och andra saker för att han ska överleva för att du själv vill ha honom?  Så alla som anser att ni har rätt till åsikter berätta dem för någon men inte för mig för ni har verkligen inte ett uns empati och medkänsla i kroppen som  kan säga dessa saker!!


Om du inte vill att folk ska kommentera och säga deras åsikt, så tycker jag att det är väl bättre att du inte skriver om det alls. Då slipper du bli så arg för vad de skriver..



Bara ett tips!

2012-03-19 | 14:58:18

Är du komplett dum i huvudet eller? fattar du vad man går igenom hur jag hanterar det och väljer att bearteta det har du inte med att göra. Och ett tips till dig. HÅLL DIG BORTA MÄNNISKA SOM EJ HAR EMPATI

2012-03-19 | 15:39:49

Ann jag tycker du e jävligt stark som kan tala om vad o hur ni känner o du har helt rätt gumman folk som inte förstår ska inte heller uttala sig... men sen finns de dom som har MEDKÄNSLA o vet va ni går igenom... jag bad också folk hålla käften för dom visste inte hur de var... vad ni beslutar e både bäst för er o barnet... så mig har ni på eran sida iaf...

2012-03-19 | 17:59:01

Om barnet nu måste gå på massa medeciner livet ut så förstår jag er tanke med att tyvärr ta den sista utvägen, men då måste jag även säga att är det så att den har något handikapp som gör att han/hon behöver extra hjälp livet ut, så ska man inte ens ha tanken att göra abort..

Fortfarande ditt barn och du kan ge den samma kärlek bara att det blir en större kamp, men för något som man älskar över allt annat kan man kämpa livet ut för !!

2012-03-19 | 23:49:37

ytterligare en kommentar från någon som inte kan stå för vem den är. Jag tar inte bort mitt barn för att det är lätt. När ska ni korkade människor förstå det? tror ni vi gjorde detta beslut på en minut att avsluta en annans människas liv? Nej vi har pratat med läkare läst på funderat m,m men ni som bara sitter och har åsikter utan att leva i det själva vem tror ni att ni är som ger er rätten att dömma oss?

2012-03-20 | 10:01:48

Stå på dig, Ann!!



Vad ni än kommer fram till, så finns ni i mina tankar - det vet du!



Ta hand om dig/er!



Kramar i massor!

2012-03-20 | 18:07:53

Tack så mycket Febe! ja jag står på mig kring detta då folk har åsikter men ingen som helst kunskap kring det hela men har ändå synpunkter!



Kramar tillbaka <3

2012-03-21 | 08:16:09

Hej!

Jag och min man gick igenom precis samma sak 2007 och vill bara säg det att du ska följa ditt hjärta. Vill ge dig massor styrke kramar. Mitt alias på familjeliv är missiscarro om du vill ställa frågor. Trots att du har många som hjälper dig och stöttar dig i olika frågor är det helt ok om du vill fråga.

2012-03-22 | 08:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback