.........

Jag saknar att känna honom röra sig trots att jag tyckte det var obehagligt. Jag saknar min fina kula jag hade fått på magen. Men nu är jag helt platt igen. Allt försvann så fort. Det var den värsta smärtan jag har upplevt just den dagen då han skulle födas. Men jag tänker hela tiden att bättre att jag fick känna den smärtan än Noah. Jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig att föda ett barn som kommer få lida vid sitt första andetag. Så gjorde vi rätt val? Ja det gjorde vi utan att ifrågasätta det alls. Vi kommer aldrig ångre vårt val av att skona honom lidandet!! Men jag har en sån stor saknad efter honom. Den saknaden kommer alltid finnas kvar men jag vill inte att den ska försvinna. Jag vill att den ska stanna. Jag vill aldrig glömma honom eller sluta sörja honom. Men han är en del av vår familj även om han inte är här i egen gestalt. Snart kommer han spridas på minneslund så vi kan komma och tända ljus för honom. Nu ska jag laga lite mat för idag kom barnen hem så nu är rutinerna tillbaka igen. Skulle aldrig låta dem drabbas av mitt mående. Så snart blir det att laga mat. De vet att jag har varit på sjukhuset därför vi inte hämtade dem i måndags. Vi var tvungna att säga det för att de ska aldrig tro att vi väljer bort dem!! nej nu laga mat och slå bort tankara ett tag.. Vad gör ni idag?


Hej. Sedan jag började följa dig när du startade tråden familjeliv har jag insett vad märkligt det är med att uppleva situationer. Jag har känt igen mig en hel del av det jag själv gått igenom och vad man minns. Jag beundrar att du orkat skriva under denna tid men det är kanske en del av att få ventilera allt som händer. Det jag kan se tillbaka och tycka är tråkigt är människor i ens omgivning inte kunnat hålla tyst om sin åsikter som inte stöttar utan istället stjälper. Men att de som verkligen är ens vänner visar sig då. Jag och min man har haft våra svackor men att vi insett att bland annat detta gjort oss starkare. Oj det blev mycket skrivet men jag vill önska dig allt gott i fortsättningen av detta. Hoppas du får bra stöttning i fortsättningen. Kram

2012-03-28 | 20:22:28

Det har alltid varit min terapi att skriva. Men just nu känns det som att jag skriver samma saker fast med olika ord. Ja vännerna gör sig väldigt väl till känna och de som inte är vänner med tyvärr. Kram

2012-03-28 | 20:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback