vila i frid vår älskade

Igår blev jag inlagd för att föda våran son Noah. Jag blev inlagd kl 8,00 och redan då fick jag de första tabletterna som skulle starta sammandragningarna. Smärtan kom efter en kort tid och jag fick morfin ett flertal gånger men som tyvärr inte hjälpte. Jag fick också en tablett långtidsvärkande morfin tablett som skulle hjälpa men jag spydde upp den lika fort. Så jag frågade om det fanns något annat jag kunde få och visst fanns det de. Ryggmärgs bedövning. Så fort jag sa ja det den så rullades jag ner till förlossningen och fick lustgas och inom en kvart så hade jag fått ryggmärgsbedövningen och en pump fästets på mitt linne som skötte medicineringen från den de kommande timmarna. Jag var väldigt förvånad över hur lätt det var att få ryggmärgsbedövningen trodde det skulle göra jätte ont och att jag skulle vara livrädd. Men narkos läkaren var fantastisk och jag hade johan framför mig som höll mig i handen. Kort efter att narkos läkaren hade gått kände jag hur något konstigt hände. Det var vattnet som gick. Jag fick lite panik då jag inte var beredd på det men lugnades av Johan och barnmorskan. Jag ville tillbaka upp till avdelning 21 där jag var inlagd från morgonen då jag hade fått förtroende för de två signe och erika som jobbade. Men när jag kom upp igen var det två andra kvinnor som jobbade lika trevliga var dem. Jag började känna ett litet tryck i underlivet och ringde på barnmorskan och då sa jag han kommer och visst gjorde han det. Med en krystning var han ute och det gjorde inte ont och vi såg inget. Jag låg på sidan och barnmorskan strykte mig på höften och sa att jag hade gjort ett bra jobb. Efter en liten stund kom moderkakan också och jag kunde pusta ut helt. Jag somnade en stund efter allt då jag blev helt slut av alla krämper som jag hade innan i 8 timmar. Det tär på kroppen att ha ont i så många timmar. Men vi ångrar inget. Innan de kom in och visade Noah så berätta de att han hade ett fel till som visade sig nu när han var född. Han hade gomspalt också så två hjärtfel och gomspalt. Noah hade mer eller mindre fått spendera sitt liv på ett sjukhus med täta kontroller och många operationer. Både jag och Johan höll i Noah och tog ett sista farväl av våran son. Han var så vacker trots att han var så liten. Men han hade aldrig fått ett värdigt liv och nu var det jag som fick genomgå en fruktansvärd smärta i flera timmar istället för ett oskyldigt litet barn i fler år. Jag visar några bilder på vår älskade Noah men inga på hans ansikte för det är bara vårt minne <3


Har tänkt på dig jätte mycket och tårarna rinner . Va skönt att du fått så bra bemötande från personalen. Många kramar.

2012-03-27 | 17:57:02

Sinnessjukt

2012-03-27 | 18:21:34

Vilken enorm styrka av Er, jag är så stolt över att känna så oegoistiska människor. Ni gjorde allt man som förälder ska göra, ni såg till barnets bästa. Tänker på er nu <3 Du vet vart jag finns Ann. // Ellen

2012-03-27 | 18:30:53

Lider verkligen med Er!!

Skickar en styrke kram,

// Isabella (Marias vän)

2012-03-27 | 20:14:24

Fastän jag inte känner er så berörs jag så mycket av er situation. Försök att inte lyssna på alla hänsynslösa idioter som vill strö salt i era sår, beslutet var ert att fatta och det finns inget rätt eller fel. Tillåt er att sörja och så önskar jag er all lycka i framtiden när ni vill gå vidare. Kram Sommaren12 på Familjeliv (ps. Vi är många i tråden som tänkt på dig!)

2012-03-27 | 20:33:03

Fastän jag inte känner er så berörs jag så mycket av er situation. Försök att inte lyssna på alla hänsynslösa idioter som vill strö salt i era sår, beslutet var ert att fatta och det finns inget rätt eller fel. Tillåt er att sörja och så önskar jag er all lycka i framtiden när ni vill gå vidare. Kram Sommaren12 på Familjeliv (ps. Vi är många i tråden som tänkt på dig!)

2012-03-27 | 20:40:10

Ni är otroligt starka som tänkte på Noah i första hand istället för på er själva.

Har tänkte på er och tänker fortfarande på er dagligen. Ni är två fantastiska människor.

Vill ge er all styrka och kärlek i framtiden.

Kramar i Massor!

/Carina

2012-03-28 | 11:11:05

Tack så jätte mycket för alla snälla kommentarer. Det kommer ta lång tid att sörja Noah och jag tror inte att vi kommer få inre ro kommer förens Noah ligger på minneslunden i lugn och ro! kramar till er alla <3

2012-03-28 | 11:27:44

Dum fråga. Men slutar han andas så fort han lämnar din kropp eller lever han en liten stund ?

2012-03-28 | 20:46:14

Noah dog när mitt vatten gick!

2012-03-28 | 21:48:01

Åh vad ni är starka! Finns inga ord som kan ge tröst eller hjälpa. Men det du skriver och den vackra bilden får mig att storgråta och hålla extra hårt i min egna sons lilla hand som ligger brevid mig.. Jag önskar er all lycka och snart kära du, då är det din tur att uppleva den lycka som det är att få barn. Ta hand om er! Många kramar från mig <3

2012-03-28 | 22:09:49

Frida: Min tur kommer att komma. Vi gjorde det bästa valet för våran Noah. Krama din son från mig han är säkert bedårande <3

2012-03-29 | 09:46:23

Så ont det gör i hjärtat att läsa vad som hänt, åh vad jag önskar att det fanns något jag kunde göra för att lindra er sorg något. Vilken oerhört stark människa du är, och Johan också. Jag finns här för dig. D och jag tänker på er! Många varma kramar

2012-03-29 | 23:21:38

Det är en ren mardröm vi lever men samtidigt så ångrar vi oss inte. Vi ville bara vår älskade son allt väl och där av beslutet av att avbryta graviditeten. Många kramar till dig Freja <3

2012-03-30 | 08:38:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback