En fråga till er alla

I flera år har jag skrivit om olika hypoteser. Alltså ett antagande av verkligheten. Jag skriver ofta om barn som far illa eller om vuxna som tappat sin vuxna roll och gör något helt irrationellt som skapar smärta eller sorg hos någon annan. Detta väcker ofta många tankar och funderingar hos andra men jag har också märkt att vissa människor tar åt sig av det jag skriver och tror att det är riktat just mot dem men det inte alls har med personen att göra. Vissa kommentarer jag får på bloggen väljer jag att inte publicera då dessa skulle kunna skapa mycket hat och osämja mellan människor som inte har någon som helst relation över huvudtaget och mycket lidande skulle kunna förekoma och det är inte det jag vill uppnå. Det jag vill uppnå som jag har skrivit så många gånger förut är förståelsen och att väcka en tanke på att man kanske kan förbättre saker och ting när man läser om något som har skadat en annan människa. Då jag aldrig skriver namn (förutom på min familj) så finns det inga förtal eller osanningar i det jag skriver. Detta innebär att jag skriver om helt okända människor. Jag har fått till mig från flera håll att de har tagit åt sig av det jag skriver men varför ta åt sig av mina texter om det inte finns någon sanning?
De flesta vet att om det inte finns någon som helst sanning så ska det inte väcka känslor så som hat och frustration men det har man också märkt genom åren att om folk reagerar så har man skrivit någon form av sanning i sina hypoteser och efter en tid kommer detta fram att det fanns just det en sanning i en helt påhittad text som väckte dessa känslor hos denna människa. Och de som har reagerat på mina texter har jag alltid tagit kontakt med och pratat med och visst kommer det fram att man har träffat en öm punkt och att detta sedan eskalerade och blev något som det inte skulle ha blivit. För många år sen skrev jag en blogg om hela min uppväxt där jag skrev ex syster. En i min släkt blev väldigt irriterad och skulle polis anmäla mig för det jag hade skrivit men då ringde jag polisen och fick prata med en man som hade hand om dessa saker och han berättade för mig hur jag skulle skriva för att ingen skulle kunna anmäla mig för min text. Så efter att ha kunskap om vad man får och vad man inte får skriva så fortsatte jag mitt skrivande och detta har enbart gett positiva erfarenheter med människor som jag inte har känt sen innan. Idag pratar med mycket med människor om mina texter och vart allt jag skriver kommer ifrån och det enkla svaret är "mina egna erfarenheter från förr och i nuet" Något som många tar vara på eftersom en person som pratar utifrån egna erfarenheter har större trohet än en person som har läst sig till kunskap. Jag har också vänt hela mitt liv från det dåliga till det bra och det är också något som innebär att jag ofta kan bidra med något för någon annan människas liv. 



Så frågan till er lyder
Varför tar ni åt er personligen av det jag skriver när allt jag skriver är av egna erfarenheter eller hypoteser?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback