Ett val en vilja en strävan

Varje dag gör vi beslut. Allt ifrån vilka kläder vi ska ha till vem vi vill prata med och vad vi ska göra. Men sen finns det de beslut som kan bli bestående och man kan aldrig göra om dem utan måste leva med dem pga av de kosekvenser de fick. Det kan vara positivit men också negativt. Varje dag har vi ett val och varje dag kan vi välja våran väg i livet. Jag har valt min väg och mitt sätt att leva till viss del. Min sjukdom var inte mitt beslut där emot är det mitt beslut att antingen låta den ta över mitt liv eller att kämpa emot den för att få ha ett så normalt liv som möjligt trots den. Många val i livet som fick en negativ konsekvens kan man inte ändra att handlingen blev gjord där emot kan man göra valet att den inte ska upprepas igen och det är inte upp till någon annan än dig själv att se till att ditt förhållningssätt är annorlunda nästa gång. Alla har vi val men det är väldigt lätt att skylla på andra för att slippa inse att det är ens egna handlingar som skapade problemet. Människor med väldigt lågt självförtroende vill ofta sätta en diagnos på sina barn och sedan ifall regler och div inte fungerar så finns det ju alltid en "okej" ursäkt han har ju faktiskt en sjukdom däför kan man inte ha regler m,m. Jag har sett fantastiska människor med extrema diagnoser som är sjukt framgångs rika och helt otroliga personer. Men om de hela tiden får leva med att du har den diagnosen därför kan du inte eller du gör så bara för att du har en diagnos. m,m Klart den enbart lär sig att det är okej att bete sig för den är ju sjuk. Personligen anser jag att även om man har en sjukdom så ska man försöka leva som alla andra och med samma regler och läran av rätt och fel och sikta mot stjärnorna.
 
Jag har gjort mitt val! Vad mitt val är kommer jag inte att skriva ut då det är enbart för mig och min familj som detta kommer förändra. Jag har ingen aning om tiden på hur lång tid det kommer ta eller vad som kommer krävas av mig men jag ser positivt på det och jag ska verkligen göra allt i min makt för att det ska bli bra!
 
Nu ska jag gå och sätta på mitt kaffe så att ögon locken inte är så tunga utan att man ser mer än insidan på dem;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback