Mys pys

Nu har jag och älsklingen suttit och tittat igenom ca 5667 bilder på barnen när de var små. Snacka om mysigt att sitta och titta på när de skrattar så sött. Och hur vissa av deras beteenden som de hade då fortfarande finns idag. Så mysigt som sagt och jag kan framkalla lite kort snart igen tänkte jag och sätta upp hemma. Kort berättar så pass mycket. Kanske borde se till att ta lite familje kort på oss alla<3 Jag har ju inte kameran framme så mycket med barnen men borde börja igen då jag älskar att titta på kort och minnas vad som har varit och hur man kände m,m. Jag har en foto stativ på en hylla i vardagsrummet som man kan vända blad så har jag satt i olika kort på oss. När jag går och städar så brukar jag vända på den till ett nytt kort. Och barnen går och kollar där ibland för att se vem eller vilka som är på kort. Dags att byta ut dem korten med mot några nya så det blir lite variation.
 
Då jag går hemma så har jag tid att fundera och jag har alltid varit en människa som funderar mycket ibland till och med över analyserar saker. Och visst är skrift bra att använda sig av om man inte har tal förmågan? Men om man varken har talförmågan eller skriv förmågan utan bara aggresion hur ska man då kunna kalla sig vuxen och mogen?
Är det moget att kunna ta kritik? Är det moget att handla på impuls? Är det moget att inte ens kunna föra en dialog med en annan människa?
Många skyller sitt beteende på ångest,pykiskt påfrestande,ont i kroppen m,m MEN det betyder inte att ens beteende är okej. Det kan vara en förklaring till ens beteende men det gör ALDRIG beteendet/handlingarna acceptabla. Många gånger använder människor ursäkter till deras beteende men i slutändan är det ju du som väljer vad du gör! Så länge du inte är sjuk tex tix. Så varför ursäkta sitt beteende med en sådan grej? Jag tror det handlar om att man vill inte se sitt egna fel i det som var. Kan man göra saker ogjorda NEJ. Kan man alltid få en ny chans? NEj. Jag är väldigt bestämd som person och trampar någon för många gånger på fel ställe så har den personen gjort sitt val. Jag har alltid stått för det jag tycker och tänker och människor får tycka att jag är för direkt. Men jag har hellre ärliga personer i min närvaro än människor som säger en sak och gör en annan. Jag tolerar inte allt. Och det kallas själv respekt.
 
Nu mys med mitt livs kärlek. Och ja tro det eller ej men vi har det kanon även om folk vill få det till en fasad. Vem vet ni kanske borde komma hit och sova över för att se? mitt hem står öppet för nästan alla =)
Trevlig kväll.
Och för er som har varit på rix fm ikväll var det bra?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback