Bullmamma <3 Min älskade familj <3

Idag bestämde jag mig för att göra bullar. Och jag brukar bara göra en enkel satts men bestämde att alla i mitt hem älskar bullar så gjorde två. ååå himel vad bullar de blev. Bra att jag kom på att baka bullar efter att Johan köpt bullar till vi ska på cirukus uppvisning idag.. haha aja de kan vi kasta i frysen och ta mina ny bakta. Barnen älskar när jag bakar bullar åt dem<3 
Idag är en sån där mysig dag då allt är så underbart. Jag går runt med det där fåninga leendet och bara älskar allt. 
Dem dagarna är underbara och jag finner tillbaka kraft att göra något och idag råkade de bli bullar. Och inte vilka bullar som helst utan "enligt mig" mormor bullar. Ni vet de där snurrade bullarna. När jag stod där i köket med musik i bakgrunden och gjorde mormor bullar så tänkte jag verkligen på min mormor. Denna fina kvinna. Stotlig och vacker. Hennes 10 bitar socker i tea. haha fina minnen. Vila i frid älskade mormor. 
 
 
 
 
 
Jag ska visa ett av mina barndomshem. Då jag bodde i flera olika städer i så pass många år så är detta bara ett som visar en del. I detta hus bodde jag från att min mamma dog 94 tills att jag flyttade till mitt första familjehem vid 12 års ålder. I detta hus rasade min grund,mitt liv. Men nu 10 år senare har jag lappat ihop de pussel som en gång i tiden låg i en hög och de inte fanns någon rason på alls. Jag är en människa som aldrig glömmer. Jag kommer aldrig glömma de 10 år som har passerat sen jag bodde där. Och jag minns en del av åren innan jag flyttade. Det var på denna gata jag fann en sann vän Marie och hennes mamma Helen. Helen blev som en extra mamma åt mig och Marie som en syster. Vi har en vänskap som hållt i snart 19 år. Maries familj bodde i huset mitt emot bild nummer 2
 
 
 
Nu lite mys i soffan med min bebis innan jag ska ta mig ut på en promenad med honom.. Hmm undra om man ska hämta en bulla till? finns ju kaffe kvar ;) 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback