Möten

Efter att vi skaffade Tyson så har de blivit väldigt tydligt hur "vissa" andra hundägare beter sig samt föräldrar med barn när de kommer till hundar. Jag kan möta någon på en väg och de brukar va tre olika tillväga gångs sätt vad jag sett.
1: de släpper bara fram sin hund utan att ens fråga
2: föräldrar som låter sina barn springa fram till en passerande hund utan att ha pratat med ägaren.
3. Man möter någon med en hund och så fort dem ser en med en hund så springer de åt andra hållet samtidigt som se försöker slita med sig sin skällande hund i kopplet.

Okunskap och oroväckande beteende. Och de jag träffar berättar jag vad jag tycker och fortsätter träna Tyson att enbart ha uppmärksamheten på mig vad vi än möter ska de belöna sig att titta på mig och han blir bättre och bättre han skäller heller inte på andra hundar när vi är ute.....
Nähe somna om igen kanske kl är ju b




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback