Tankar/fråga

Hur skulle ni göra i denna situationen

Er tanke är att pyssla hemma på lördagen. På fredagen får ni veta att ert barn är bjuden på kalas hos sin bästa vän. Vad gör ni? Skjuter ni på pysslet hemma så att ert barn kan gå på kalaset eller undan håller ni att de är kalas och pysslar hemma och låter barnet va ovetande och höra om de senare i skolan av kamraterna?

Tänkte på en annan sak tidigare idag. Vissa människor förstår verkligen inte när jag säger att jag gör inte ett dugg för personen igen. Den personens känslor är inte relevanta och kommer inte bli de igen. Har man gått över gränsen med mig så är de kört. Finns ingen som helst anledning att jag skulle prioritera en obetydlig person framför min familj. Sen att tro att jag ska stå till dennes förfogande när de passar personen ifråga så är de verkligen ute och cyklar. Nej vet du vad själv respekt har jag och jag håller hårt på vem jag är och vart min gräns går. Något jag håller hårt på är att som liten ska man inte veta allt. Och att barn ska behöva ha ångest och oroa sig för pengar är helt vansinnigt. Låt barn vara barn och de har tillräckligt att tänka på med skola,vänner,aktiviteter m,m

God natt



Jga hade självklart flyttat på pysslet så att han kunde få gå på kalaset.
Det finns liksom inget alternativ känns det som... Pyssla kan man väl göra när som helst, särskilt om man bara ska vara hemma. Jag förstår inte hur man kan göra nåt annat faktiskt. Och angående ekonomin så är det väl inget man pratar om med sina barn.
Det är för mig helt oförståeligt...

Svar: Precis håller med till fullo att man ändrar om sånt och gör detta för sitt barn istället. Ekonomi är inget barnen ska veta alls enligt mig.
Ann

2012-12-01 | 16:41:54

Självklart ska barnen lära sig pengars värde, men att blanda in dem i familjens ekonomi är något helt annat som de inte ska belastas med.

Trevlig första advent!

Svar: Ja visst är de så. Trevlig första advent
Ann

2012-12-02 | 08:37:06

Du frågar vad folk tycker. Jag tycker det är fantastiskt att det FINNS föräldrar som VILL pyssla med sina barn, jag har aldrig gillat det men tvingat mig till det för det "ska" man ju. Jag tror att föräldern gör det som är bäst för barnet.
Av en slump hamnade jag på din blogg och tycker att du i nästan varje inlägg VET bäst och KAN allt. Nej nu ska jag lämna din blogg för jag är 38 år och jag har gått igenom mycket men jag inser att jag inte vet och kan allt. Det är kanske dags för dig att tänka så med så lär man sig något nytt varje dag istället. Ha en bra dag!

Svar: Om du nu läser mina inlägg så missar du verkligen många inlägg. Den senaste tiden har jag skrivit om min fantastiska familj dom jag älskar samt att jag varit sjuk. Så att döma av de du skriver så måste du ha läst måååånga inlägg för att göra den bedömningen vilket till och med den är fel. I nästan varje inlägg ställer jag frågor i nästan varje inlägg får jag svar (publicerar inte ens hälften av alla svar) men just ni som stör er så dant anser jag ska publiceras i de syftet att det är ni som letar fel och inte jag. Och hur mycket skit de än må komma så lär jag stanna och leva vårt liv på vårat sätt:) och bara så du vet jag och min man pysslar med barnen men på lämpliga tider och för att vi VILL :)
Ann

2012-12-03 | 00:46:02

Fast frågan gällde ju inte huruvida man pysslar eller ej... Den handlade om att ett barn som blev bjuden på kalas inte fick gå. Hur ofta har det barnet kalas liksom? En gång om året... det är viktigt att se till att barnen har kompisar runt omkring sig. Viktigare än att pyssla på utsatt dag, det kan man göra en annan dag.

Nåja... Man kommer aldrig ifrån dessa kommentarer. Har du kollat om det är samma ip-nummer som kommenterar?

Kram Jenny

Svar: Precis kalas hålls en gång om året och pyssel kan man ju göra när som om inte annat skjuta på en dag. Men det är kanske lite svårt att ringa upp förälder till ett barn som bjudit ex antal och be dom boka om för man har annat för sig. Det blir ju också så att de man uppvaktar uppvaktar också en själv så vill man inte att inga barn ska komma på ens barn kalas så ja då kanske man ska skippa alla kalas.. Jag har koll på de som kommentera och vet ungefär vart de bor med då jag har kollat upp dem. Nej kommentarerna kommer man aldrig ifrån och jag kommer inte vika mig heller för jag är den jag är =) hoppas du har en bra dag Jenny. Kram
Ann

2012-12-03 | 15:28:36

Jo, du FRÅGAR, det har du rätt i MEN du blir ARG om någon tycker annorlunda än du så ja, jag vidhåller att jag tycker att du är en besserwisser, en väldigt ung sådan!

Svar: Nej jag blir arg när någon försöker trycka ner mig inte samma sak. Då må jag va en besserwisser men med medkänsla,förmåga att känna empati ,starkt utstakad väg jag vill gå och mål i mitt liv. Och det är helt okej för som vanligt är de en helt obetydlig människa som kommenterar och med negativitet i spetsen. Och du klagar på mig? Trevlig kväll Och vem är du att säga vad jag har rätt till eller inte?
Ann

2012-12-04 | 19:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback