Underbara skapelse

Tyson är våran lilla glädje spridare. Men han har verkligen överaskat alla mina förväntningar på hans beteende. Jag har haft hundar tidigare och det har alltid varit ett eller annat "problem". Exempelvis skällande på andra hundar eller att de inte går ordentligt i koppel. Innan vi köpte Tyson så var vi överens om att det var tvungen att va en hund som skulle bli tränad ordentligt så att den inte drog i kopplet m,m Och detta för att min kropp inte klarar av det slitet i armarna. 
Men Tyson har varit en dans på rosor (peppar peppar ta i trä)! Han har extremt lätt för att lära sig nya saker och han gör de med stil ;)
 
Jag har fått äran att va dagmatte ibland till en tik på 1 år. I skrivande stund kommer jag inte ihåg vad hon är för raser men väldigt trevlig dam. Och jag brukar säga att när du sätter ihop två hundar och sen säger ett kommando till hunden så visar de ifall hunden är rätt disciplinerad. Och jag måste säga att det fanns inte ett ända kommando som Tyson ignorerade under dagen då Busan varit här. Nu hör jag hur de morrar och busar uta i köket. Och de är båda lika lekfulla så de kompletterar varandra bra. Tycker de är underbart att Tyson har en vän som kommer ibland och är hela dagarna så han får aktiverad ordentligt! Vem vet kanske blir en kull på dem sen när han är köns mogen.. Det är två kanon hundar både utseende mässigt och psyket. Men som sagt det är inte nu så vi får väl se senare. 
 
Som sagt idag är busan här vilket gör att dagen går mycket fortare då de händer saker hela tiden och vid 13,30 så kommer min älskade Sandra hit! Underbart ska de bli att träffa henne igen och få vara ifred och vara bara vi med våra konstiga tankar som far högt och lågt :P
 
Något mindre roligt är mitt vänstra ben som låst sig så kan knappt böja det alls :( känns som om något är stel opererat i knä vecket.. hmm aja svårt att förklara. ont gör de och jag ser förskräcklig ut när jag går. =) 
 
Nu ska jag vila en stund sen ska jag försöka dammsuga tänkte jag, Ha en bra dag 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback