usch fy rysningar behag....

Igår kväll när jag och Johan skulle lägga oss så hör vi någon i badrummet. Johan titta in.. Då står Benjamin och håller sig i dörr karmen och spyr.. Ska tillägga att han innan han la sig (fredags mys) åt en sån där stor chocklad tomte så färgen gjorde det hela inte bättre. Men han var så duktig som kände på sig och gick upp. Vi tänkte då att det säkert berodde på att vi ätit tacos på kvällen sen åt de en chocklad tomte och sen en stor skum tomte...Jag menar min mage skulle inte heller tycka om allt på en gång... Benjamin sov sen hela natten och allt var okej fram tills i eftermiddag då tog han av sig och kröp upp i soffan och somna. Det gör inte han om han inte mår bra. Så sov han i ca 2 timmar och när de var mat var han ju super hungrig efter att inte ha något i magen...Vi begränsade de lite då vi tänkte att magen kanske får en chock eller om de nu var kräk sjukan att de bara blir jobbigt för honom att behöva kräkas upp. Och visst 15 min efter att vi ätit sa han att han mådde illa böjde sig över hinken och ALLT kom upp. Nu är han super hungrig igen men kan inte äta.. Tycker så synd om honom =( 
Hoppas verkligen inte vi andra också får de. Någon måste ju vara frisk och ta hand om de sjuka.. Jag brukar inte vara kvacklig men nu sen jag blev sjuk så är jag jätte känslig för jag får alla baciller...Och de slår dubbelt så hårt på mig. Ett bra exempel är för 2 år sedan. Jag fick magsjukan och kräktes så fort jag drack eller ens fundera på att äta. Höll på så i 5 dagar. 5.de dagen fick jag ta en taxi upp till akuten för det svartna framför mina ögon så fort jag ställde mig upp. Så låg jag med dropp där i 4-5 timmar sen var jag som ny igen. Jag gick ner 4 eller om de var 5 kilo 1 kilo om dagen... Det fanns inte mycket kvar på mig då... 
 
Nu ligger jag i sängen och vilar då jag har ont i kroppen och behöver lite tystnad runt mig. Klarar inte av när de är för mycket prat runt mig för länge utan då måste jag avskärma mig lite och få lugn och ro. Jag känner att jag gjorde rätt i att låsa min blogg och att kunna få ha min frihet att skriva de jag vill utan att ha person 1 och hennes släkt som hökar över mig och som försökte kränka,hota och trycka ner mig för att jag älskar dessa två små oskyldiga barn som om de vore mina egna. Jag menar kan man bli annat än lycklig när vi som igår satt och åt vår kvällsmat i köket och barnen säger att de vill att vi ska gifta oss. Eller som Jonathan sa för ett par månader sedan att han skulle bli arg på sin pappa om han skulle byta ut mig mot någon annan <3 Dessa barn har inte gett mig något annat än lycka och glädje. Det är människor runt dem som har gett mig sorg genom att missunna barnen saker och ting. 
 
Nu ska jag ta och stänga ner här och gå ut till min familj igen och mysa (lite på avstånd) innan de ska sova. Men jag älskar dem även om de är vandrande baciller ;)
Ha en underbar lördag alla! 
 
Tyvärr är detta den enda familje bilden jag har! Har tänkt många gånger att försöka ta fler men inte kommit till skott. Kanske får bli mitt nyårs löfte =)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback