Pågående projekt

Redan innan vi flyttade in i huset så sa vi att vi skulle måla om alla fönster och lister i huset då de är den fula färgen brun. Här kommer ett exempel på de jag redan målat om före och efter bilder


Köks fönstret

Och vårt pågående projekt just nu är vårt sovrumms fönster

Sista bilden har bara fått grundfärg så det ska på lackfärg. Tänkte att denna gången kör jag bara en grund och kanske två lackfärg. Vi får se hur det blir. Men att bara byte färg på fönstren gör så stor skillnad på hela rummet. Blir sugen på att tapitsera om och greja men har verkligen ingen ork för det som det är just nu. Men detta pill kan jag göra då jag kan måla lite gå och vila och fortsätta när orken infinner sig igen. Dock passar jag på att måla när barnen inte är här så de ska slippa den starka lukten från färgen. Men nu står fläckten på där uppe så att vi inte ska behöva sova i den starka lukten. Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och kolla lite tv och se om orken kommer tillbaka. Vem vet kanske orkar måla en omgång till under kvällen.

Ps: Angående mina inlägg som det enbart finns rubrik på är för det blir något fel ibland när jag bloggar från mobilen. Inlägget försvinner men inte rubriken.. Så ha tålamod =)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback