En underbar kvinna! Stark och helt enastående

Jag satt nyss och läste dagens nyheter. Jag blev så rörd av den texten jag läste. Detta är en kvinna som överlevde efter att ha blivit skjuten 4 gånger av terroristen i Norge. Jag läser hennes text hur hon gömde sig men blev skjuten i magen. Hon sprang mot vattnat och blev skjuten igen igen och igen. Hon säger till gärningsmannen ”Var så snäll och skjut inte mer. Jag vill inte dö” Denna kvinna har upplevt ett hemskt trauma och fortsätter sitt liv trots sin hemska upplevelse. Hon säger att efter att hon blev skjuten första gången så försvann all rädsla. Och i rättegången log hon mot gärningsmannen och hennes tanke var "haha du kunde inte döda mig" och du är patetisk"
 
All heder och omtanke till denna fantastiska kvinna.
Vill ni läsa denna artikel så finns den här!
 
 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/terrordadetinorge/article15137252.ab



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback