dagens aktivitet och en liiiten hypotes

idag har vi varit på fenomenmagasinet. Det är riktigt vettigt där för barnen får veta hur saker och ting fungerar! barnen är som svampar när man förklarar för dem hur saker byggs och sen hur detta göra att tex hjulen på bilen rör sig samtidigt. För er som inte är från linköping men bor i närheten och kan ta en tripp med sina barn så tycker jag verkligen att ni ska besöka dena trevliga byggnad fylld med expriment :) jag lägger en länk nedanför så ni kan kika in och kolla vad de har att erbjuda!
http://fenomenmagasinet.se/
 
 
Nu en liten hypotes då det var vääääldigt längesen jag skrev någon så kände att det var dags igen :)
 
Din sambo får ett sms där det står
-jag kan komma om du ser till att din sambo går hem ifrån och håller sig borta när jag är där?
 

Detta är något som skulle kunna hända kanske vid en skillsmässa och någon av dem träffat någon ny.(men lite onormalt efter mer än 2,5 år skilda). Personligen skulle jag asgarva åt detta förslag om det kom ;)
Att en person som inte tillhör den nya familjen kan ens för en mille sekund tro att detta ska ske får mig att skratta!! I våran familj är det vi 5 (självklart Noah inräknad:)) som räknas ingen annan. Min sambo sa igår att vissa saker i ens liv är bara tragiska kapitell. Han nämde ett stort sådant!! Ett annat seminarium svaret "puss puss" där visar det bara på hur omogen personen ifråga är! eller att de vet att det som nyss sas stämde väldigt bra och man har svårt att ta sanningen. Jag menar jag har vettigare samtal med våran fyra åring:)
Att säga att man kan se sina fel och brister och gärna vill förändra sig låter väldigt bra men ord kan vem som som säga det är hur ens handlingar sedan görs vid ett upprepande problem som visar om man verkligen är villig att ändra sig. Detta hörde jag många gånger under tiden jag var tonåring. Jag sa hela tiden ja men jag ska ändra mig men sedan gjorde man exakt likadant vid nästa problem. Idag vet jag bättre och jag lever tillsammans med min underbara man och mina bonusbarn. Jag tog mig upp ur skiten och blev vuxen! Vissa människor lär sig aldrig att ändra på sig men lär sig att prata för sig (tror dem). En person som är väldigt bra beetende vetare kan se detta väldigt tydligt på dessa personer och ser att det ända de gör är att prata men ingen förändring i deras handlingar. Jag levde ihop med en sån person som trodde att bara man sa rätt saker så kan man lura vem som. Ja kanske i vissa avseenden men inte när det sedan kommer till handlingar. Då jag levde med en sån i 3 år så har man lärt sig en del tro mig men tänkte jag ska läsa en bok som min sambo har som handlar om människans beteende och hur man läser av människor!! Väldigt intressant!!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska jag göra mig i ordning för vi ska till svärmor ikväll och äta lite och prata strunt. I morgon åker barnen varken vi eller dem vill att de åker. Försöker peppa dem så de ska vilja åka men icke!!! Tycker inte om att se dem ledsena men ändring kommer det bli någon gång. Förhoppningsvis snart!!
 
                                                      Ha en trevlig söndag kväll önskar denna familj <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback