Läkarbesök

Idag hade jag en tid med min ängel till läkare. Och det var lika motiverande och stöttande som alltid. Hon lyssnade på mina höfter,knän och axlar då jag har fuktansvärt ont i dem och det känns som om det är lösa benbitar i dem. Och hennes reaktion på ljuden som kom ifrån dessa delar var inte speciellt positiv. Det kan vara förslitnings skador vilket man brukar få efter 40 år arbetande om inte mer. Men det blir en remiss till röntgen för att kolla hur det står till. Sen har hon begärt en second opinion från där jag går idag men eftersom de inte sköter sitt arbete så tar vi en annan väg och det ska också göras en utredning på mitt minne då det har blivit drabbat pga av min värk. Min läkare är en ängel från ovan och jag önskar det fanns fler om henne som verkligen värnar och bryr sig om sina patienter. Hon gick igenom allt på min innan jag fick min diagnos och om det är minsta lilla så är det bara att lyfta telefonen så får jag en tid med henne och vi löser de problem som finns tillsammans. Känns underbart att ha henne vid min sida. Vi har ett stort möte nästa veckan att tampas med tillsammans med det kommer gå kanon! Snart kommer mina älsklingar hem och då blir det film mys i soffan!! troligtvis är de ensamna med mig hela dagen i morgon då johan jobbar och vi tycker det är onödigt att de ska va på fritids och dagis en dag. Så i morgon massa mys och eventuellt lite bakande. Nu en kopp kaffe och värma upp kroppen igen efter dagens resa till tannefors.
Trevlig kväll alla <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback