rättegångar,lagar och bortförklaringa

För 5 år sen så bytte jag en volvo 850 mot en saab. Dock var min bil högre i värde så jag gav budet att jag skulle ha 5000 i mellan. Dessa 5000 skulle finnas på mitt konto den 25 samma månad. Och detta skrev jag ett kontrakt på där jag också tog med våra id kort. Med detta papper har jag kunnat driva ett ärende mot denna person. Om jag inte hade skrivit detta kontrakt och tagit med hans id kort på kontraktet så hade han kommit undan med att inte ge mig mina 5000. Idag är han skyldig mig ca 15 000. För varje dag som går så ökar hans skuld till mig med en daglig ränta. Det kostar mig ca 1200 om året för att driva detta ärende mot honom. Dessa 1200 som jag betalar läggs på hans skuld så den dagen han har minsta inkomst så kommer pengarna till mig. Om man ska driva en rättslig proces så ska man ha kunskap om det man håller på mig. Denna kille ångrar nog bittert att han försökte blåsa mig för nu kommer kronofogden med jämna mellanrum och knackar på hans dörr och värderar allt han har.
Det var också en kille som försökte få mig att betala en konstnad på 8000 men ytterligare en gång så hade jag kunskapen och inte han så i slutändan så skrevs hela skulden på 8000 kr på honom och inget på mig. Detta var då en statlig enhet som skullde skriva denna på mig då han uppget att pengarna kom till mitt konto men icke sa nicke. Jag hade bevis på att han hade fått dem till sig samt att han hade arbetat under tiden så allt låg på honom och inte på mig!
 
Ska man göra en rättslig proces så ska man vara väldigt medveten om vad man gör! Det kostar en hel del att gå upp i rättegång vilket inte alla har pengar till. Nu mera så är det så att i vissa mål så får den som förlorar betala den andras kostnader också! Detta innebär att en rättegång kan alltså utan problem gå på runt 100 000. Du ska ha tillgång till en advokat detta kostar pengar för att de ens ska kolla på ditt ärende och se om de kan hjälpa dig.
Jag må va ung men det betyder inte att jag inte har kunskap om saker som du inte har en aning om. Olika lagar är något som jag är väldigt intresserad av och läser väldigt mycket om. Det finns punkter som vissa inte tror de bryter mot men ojojoj vad de gör saker som kan få livet att få en helt annan vändning! Så om du är klok tänk en gång till innan du gör något för om rätt person tar en ordentlig titt så kan du ha begått fler brott och skadliga handlingar än vad du själv vet om men i en sån process funkar inte bortförklaringar utan fakta!
 
Nu är det dags för lite frukost tror jag. Min mage kurrar galet så kanske är ett tecken på att den vill ha något?
Haen bra dag alla!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback