Lunginflammation

I söndags kände jag mig väldigt öm och hade fruktansvärd värk i kroppen. Måndagen började jag hosta. Och tisdagen var jag sängliggandes hela dagen. I tisdags kväll så kunde jag inte hålla tillbaka utan då kom tårarna. Jag hade så fruktansvärt ont i revbenen samt i magen från alla host attacker. Min underbara älskling låg och strök mig i håret och höll om mig. Igår övertygade han mig att ringa till 1177. Jag ringer/går inte till läkaren om jag verkligen inte måste. Men jag hade svårt att andas också under dessa dagar och började ibland hyperventilera för att få luft. Väl hos läkaren igår så fick jag göra snabb sänka vilket visade 67. Om man är frisk har man ett sänka på 10 eller mindre. Över 50 så är det något baktriellt. Och läkaren misstänkte lunginflammation men var inte säker med tanke på att mina luft vägar var ansträngda. Jag fick andas i maskin i två omgångar för att försöka få mina luft rör mer vidgade vilket fungera hyfsat tyckte jag. Efter det skrev hon ut pencillin samt de två astma mediciner som jag haft tidigare. Jag måste också kontakta vc för att se om jag fått tillbaka min nedrans astma som jag blev av med när jag var på sista kontrollen vid 18 års ålder. Men nu hoppas jag bara att det blir bättre med pencillinet som jag ska äta 3 gånger om dagen i 7 dagar.

I eftermiddag ska vi på avslutnings mys både på dagis och sen på ett annat ställe som Jonathans skola har anordnat. Tur att man har bil så vi kan vara på båda och inte missa någons avslutning! Vi får se om jag orkar följa med men det gör jag säkert bara jag fåt en liten filt att sitta på för det blir inget lek för mig inte! Idag känns det som om en hammare slår mig i huvudet varje gång jag ställer mig upp och som om jag ska svimma. Så måste resa mig väldigt sakta och ha något att håla mig i när jag går. Känner mig som Agda 99 år!


Så nu ska jag lägga mig och vila ett tag till för att hoppas att jag blir lite bättre snart.
Vi får se när jag får ork att blogga igen. Men nu vet ni varför jag inte skriver så mycket i alla fall.
Ha en bra torsdag alla läsare =)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback