Falsk/oärlig/oförstående=Bortglömd

Idag går min älskling på semester så fyra veckor tillsammans! Underbart att ha honom hemma så länge och vi har planer för hans semester så det blir lite äventyr med barnen och lite ska göras i hemmet. Kort och gott ser fram emot det <3

Igår hade jag onödiga diskutioner med onödiga människor. Men ibland så finner man sig i saker och ting men efter lite funderingar så undrar man varför man gav dem sin energi. Men jag var med om något igår också som jag blev fruktansvärt irriterad av. Jag hade en vän! och jag pratade väldigt gott om människan i fråga och saknade henne då vi inte setts på väldigt länge. Och igår gick det upp en ljus för mig! Personen i fråga var så pass feg att den inte kunde va ärlig mot mig. Och inte bara det den hade ingen som helst förståelse för mitt sett att agera. Men det är så lätt för utomstående att säga och tycka saker och ting. Personen ifråga har inte hört av sig eller kunnat svara på mina mejl/sms för att jag la upp bilden på Noahs fot i min hand. Jag har sökt människan i flera månader och inte fått svar men igår kom det. Att jag borde rannsaka mig själv och att jag la ut bilden på min sons fot i min hand var tragiskt och sjukt. Denna människa fick mina ägglossningstest och folsyre tabletter då hon försökte att bli gravid. Personen i fråga var väldigt villig att ta emot dem och också en massa cigg varje gång vi sågs! Men att jag la ut bilden på Noah gjorde att vi inte kunde va vänner längre. Detta är något som om personen som jag var vän med kunde ha sagt "jag tyckte inte att du skulle ha lagt ut den bilden då jag personligen tycker att man inte ska göra det," Men istället så svarar personen inte på sms eller mejl på flera månader och sen kommer detta. Är det vänskap? Hell no!!
Men att en annan stöttat henne i sina val som en annan kanske tyckte var helt sjuka men som vän stöttar man sina vänner även om man kanske inte tycker om deras val.Som att börja bilda familj trots att man nyss flytta isär pga av att den ena inte "ville" skaffa barn...Pågrund av att de saknade tillit...m,m Men jag valde att stötta henne, vara glad för hennes skull. Men då fick en annan en kniv i ryggen och våran vänskap avslutades pga att jag hedrade min son. Hon kallade också honom ett foster vilket hon borde veta att de inte är längre efter v 20. Men denna människa har gjort sina val och detta är hennes val att inte va ärlig från början och att inte förstå mitt agerande. Detta har inget med hennes åsikt att göra. Jag förstår om bilden på Noahs fot är stötande för vissa. Men en vän hade som sagt kunnat ha förståelse för mitt handlande. En vän hade inte behövt gillat det men hade ändå funnits kvar för min skull och stöttat mig. Men den valde att försvinna och va oärlig!

Denna sorts människor vill vi inte ha i vårt hem! Och alla ni som har misst ett barn och lagt upp en ultraljudsbild kom ihåg att det är sjukt och det finns människor som denna som tycker det är sjukt och tragiskt!


De kommer inte va saknade.
Falska människor är inte saknade de är bortglömda.
Vänner är som vinden de kommer och går.
Bästa vänner stannar talar sanning,har förståelse, och förklarar sig.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback