SUCK

Som jag skrev förut idag så berättade Johan för våran stora kille varför han inte bodde ihop med Jonathans mamma. Johan berättade för Jonathan att vuxna kan ibland bråka och de bråkade väldigt mycket vilket inte gjorde någon lycklig, utan att bor man ihop med någon så ska det vara som mellan mig och Johan kärlek och inga bråk. Och Jonathan förstod och tyckte också att det var bra.
Men som vanligt skapar detta stora diskutioner med människor som inte har någon som helst normalt tänkande. Vi fick frågan
-Varför berättar ni inte för barnen om Noah?
-Och varför skapa dåliga minnen hos barnen om de inget visste?

För det första att berätta för en 6 åring och en 4 åring som har det väldigt jobbigt just nu att de skulle ha haft en bror men han dog. Då har 6 åringen en period där han tror att pappa ska dö och försvinna ifrån honom. Ska man då berätta om att en bebis har dött? Varför berätta något som de inte kan förstå över huvudtaget? De förstår inte att jag haft en bebis i magen. De förstår inte hur han har dött m,m Jävla idioti att ens föreslå ett sånt idiotiskt förslag.

Att Johan berättar för barnen varför deras föräldrar inte bor ihop är något som jag tycker är underbart bra. Det finns inget fel med att berätta för barnen att man kan bråka. Barnen bråkar själva och vet vad bråk innebär att man inte är glad och att det inte är roligt. Jonathan är nu 6 år och han lekar mamma,pappa,barn dessa frågor kommer då. Det är inte fel att säga att bara kärleken dog det kan man också göra. Men nu valde Johan att berätta sanningen för sina barn och så att han slipper gå och fundera på det. Jonathan frågar ofta mig om jag är kär i hans pappa. Och då svarar jag honom att jag alltid kommer älska hans pappa,honom och Benjamin. De är mina änglar och jag kommer alltid sakna dem när de inte är här.
Idag frågade Jonathan mig igen om han fick stanna och inte behövde åka. Jag hoppas att jag snart kan ge honom svaret nej du behöver inte åka utan får stanna här <3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback