alla kan göra fel men när är det tillräckligt?

Som rubriken lyder..alla gör vi fel och det är inget konstigt med det men min fråga är när är det tillräckligt för er?

Det fungerar inte att göra samma fel om och om och om igen och sen säga förlåt eller jag borde inte ha gjort så. Personligen har jag en väldigt låg tolerans nivå för saker som handlar om svek eller misstag som upprepas. Jag tolererar inte skit snack av vuxna människor mer än en gång! upprepas samma sak ja men då har du gjort ditt. Varför ska du ens be om ursäkt första gången över ditt misstag om du sedan upprepar det? Vad var det för mening med den första ursäkten? Likadant har jag en gräns för hur man behandlar mig och hur man inte gör! Detta handlar enbart om självrespekt och inget annat. Kan jag inte stå upp för mig själv så kommer andra trampa på mig vilket folk gjorde under många år. Likadant som jag skrev för ett tag sen att folk inte kan prata med mig när de har gjort bort sig utan de går till min sambo vad visar det? Respekt? Feghet? rädsla? För mig handlar det enbart om brist på respekt och rädsla. Om jag tycker att USA gör fel med något ja men då hjälper det ju inte att klaga i Sverige över det utan då måste jag ju gå till USA. Men det finns många som går den andra vägen och tror att det ska lösa problemet men inte hos mig. Jag har sagt det till många,,,antingen kör ni med öppna kort och ärlighet annars har ni inget här att göra. Och jag släpper inte in människor i mitt hem som inte respekterar mig för den jag är! De har inget i mitt hem att göra och så kommer det alltid vara. Mitt hem mitt lugn!


Jag sa till mig själv för 3 år sen att nu är det bra jag tolererar inte vad som helst. Det spelar ingen roll om du är presidenten eller kungen jag håller fast vid vem jag är och mina åsikter. Jag kan förlåta allt beror på hur stor skada du har gjort och om du ens har möjlighet att ändra dig och ditt sätt att vara. Men vissa saker är oförlåtliga!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback