Ekenäs slott

Idag hade vi in planerat att åka till Ekenäs slott då det var riddarspelens 20-årsjubileum. Vi berättade för pojkarna redan igår att vi skulle åka idag så på morgonen var de lagom exalterade. Vi åt en ordentligt frukost och sen gjorde vi lite sysslor i hemmet innan vi tog på oss och åkte iväg. Pojkarna gjorde väldigt roliga minner när de fick syn på alla som hade klätt ut sig till riddare. Utan de man såg som hade klätt ut sig så var de väldigt bra gjort och jag önskar en annan hade lagt lite energi på klädseln men men det blir säkert en tripp dit nästa år också då pojkarna tyckte om det. Jag knäppte ungefär 300 kort under tiden vi gick där så nu har vi så vi kan göra ett fint foto album som vi kan gå tillbaka och titta i tillsammans och minnas denna underbara dag(Ska få in dem i ett album med)

Här kommer lite kort som togs under dagen:

Två snyggingar som förväntansfullt väntar på att få komma in!
Bild nummer tre är Ekenäs slott. Så sjukt fint!


Här vissar några av riddarna som duellerade under dagen! På sista bilden hade de två stycken
roliga narrar som var eld sprutare! Något barnen tyckte om!


Kvinnan på den vita hästen red enbart med en läder rem runt halsen på hästen!
Helt underbart att se! Och så vackra tillsammans! Sista bilden visar hur fullt med folk det var!

En helt underbar dag har jag och min familj haft och den avslutades med mat från Max på vägen hem. Benjamin somnade på 2 sekunder och Jonathan är påväg i säng nu. De är super trötta efter denna dag vilket vi alla är!
Nu ska jag stänga ner här och krypa upp i mitt hjärtas famn och mysa. Ha en underbar kväll alla läsare!




Min tre änglar som jag älskar högt som lågt <3





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback