greger och lite make over =)

De här dagarna har bestått av att hårda samtal och mycket skrivande angående min sjukdom så idag ute lämnar jag det.

Igår hände ju en hemsk sak. Jag satt inne vid tven och hörde hur det small till utanför. Som jag misstänkte så var det en fågel som krashat=( Jag ringde till några för att se om de kunde avliva honom men fick ej tag på någon så stackaren fick ligga där ute och dö. Men inte ensam jag var där och höll alla andra elaka fåglar borta!! Så igår fick greger somna in i solen. (ja jag döpte stackaren)

En liten bild på stakars greger.



Som jag skrivit tidigare så finns det alltid saker som måste göras när man har hus. Det tar aldrig slut på projekt som ska göras. Och igår blev ett till klart vilket gör mig super glad. För nu är det enbart listerna i vårt sovrum samt all rummet på övervåningen som ska målas vita sen har vi tagit alla i huset sen vi flytta in.

<----Före   Efter----->

Som ni ser så ser dörrarna förskräckliga ut så de ska lackas eller göras något med. Men vi får se vad det blir. Men ser så mycket bättre ut med vitt. Det bruna är så gammal dags. Så lite lister kvar sen är vi klara med lister/karmar i hela huset. Man ska också tänka på att vi har bott här ett år den 1 juni. Under detta år har vi

*Målat benjamins rum
*lagt golv i benjamins rum
*målat Jonathans rum
*lagt golv i Jonathans rum
*Målat hallen
*Målat alla lister och dörrkarmar i hallen
*Målat köket
*Målat alla lister och dörrkarmar i köket
*Målat fönstren i vardagsrummet
*Målat allrummet på övervåningen
*Målat alla dörrkarmar på övervåningen
*Målat vårt sovrum
*Målat fönstren i vårt sovrum
*Målat tvättstugan

Så allt detta på ett år tycker jag är väldigt bra presterat av mig och min älskling.

Nu ska jag ta mig lite mer kaffe och sen kanske jag ska ta en titt på Benjamins gardiner som jag började med för 1 vecka sen. Men det får ta tid och de blir klara när de blir...
Igår kom mitt hjärta hem med en bukett blommor som nu pryder vårt köksbord.

Bild tagen på landet i Söndags

Ha en underbar dag alla läsare =)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback