Jag har inte tid med det här

Så säger man ofta när man blir sjuk. Jag sa det senast igår men när har man tid egentligen? Ingen tid passar att bli sjuk. Men det är väldigt få gånger jag blir sjuk på barn fria veckan så att jag får vila. Men denna gången blev jag det så denna veckan betår enbart av vila så att jag ska bli bra tills pojkarna kommer hem igen. Just nu är jag genom täppt i näsan och halsen är jätte svullen och full med släm ögonen ser ut som om jag varit i en boxnings match svullna. I Måndags ville vi ha barnen så vi kunde gå till brasan men det fick vi inte så efter att pojkarna hade åkt så gav vi oss iväg för att handla och då bestämde vi också att Johans mamma och hennes kille skulle komma över på mat. Så vi köpte allt till middagen och så åkte vi hem och förberedde allting. Vi satt ute hela kvällen fram till klockan var ca 2. Det blev ett par mer glas vin än jag hade tänkt mig så gårdagen var ingen hitt alls. Låg bakfull i soffan hela dagen och sov från och till. Kändes inget vidare att sova bort en dag med så fint väder men samtidigt som vi sa så är det bara början på sommaren så det kommer komma många fler fina dagar. Idag skiner solen också och det är underbart väder så idag tror jag att jag ska lägga mig ute i solen och sova. Dock ställa klockan så att jag kan vända på steken och kolla så att jag inte bränner mig. Jag har ju egentligen fått till mig från läkaren att jag inte ska sola då jag är väldigt fräknig och har massor med leverfläckar. Jag tog bort en leverfläck vid byxlinningen för ett par år sen och då sa hon det att jag ska undvika solen. Men självklart älskar man solen då.. Men jag gör det med försiktighet.

Jag har ju hållt på med att kontrollera min kost och så vidare för att försöka återfå en bra form på min kropp. Jag har de problem områdna som de flesta kvinnor har höfter och lår. Men jag ser mer och mer hur de minskar och jag ÄLSKAR det. Jag trivs i min kropp mer och mer och i sommar kommer jag njuta av att gå i bikini och visa upp min kropp! För två år sen så köpte jag en ed hardy bikini men har aldrig haft den utan enbart prövat den när jag fick den och sen har den bott i lådan. Men nu ska den få se sol sken. Jag har tappat ca 13 cm vilket känns kanon men har en lång bit kvar. Jag är ingen stor person alls men jag har fortfarande mina problem områden och som jag och älsklingen sa härrom dagen det hjälper mig i vardagen om jag väger mindre då allt jag gör påverkar kroppen och några kilo mindre som inte tynger min kropp är ju bara ett plus. Det mesta handlar om disciplin att låta bli allt snask. Visst jag blir sugen ibland och äter något men inte som förut då jag åt varje dag och massor!!

Jag i min ed hardy bikini!!

Nu ska jag sätta på en kopp kaffe till så att jag piggnar till och sen ska jag sätta mig i solen. Älsklingen ringde nyss och prata lite och som jag sa till honom är ju ingen stress att gå ut eftersom detta vädret lär hålla i sig idag med. Men jag ska gå ut och lägga mig och vila och hoppas på lite färg. Hoppas alla ni som läser är friska och njuter av vädret så mycket ni kan! Ha en bra dag





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback