Man lär så länge man lever

Varje dag får man nya erfarenheter och ny kunskap. Allt vi gör kan ge oss nya kunskaper och nya erfarenheter så länge man är öppen för det. Jag har personligen lärt mig mycket nytt men också en negativ sida av komunala enheter. Just nu har jag duster med försäkringskassan och rörelse och hälsa. Jag förstår inte hur människor som jobbar med andra människor kan vara så sjukt egoistiska och inte alls ha förmågan att kunna lyssna på andra och deras åsikter. Men för varje dag som går så blir man starkare dock tär det på krafterna att hålla på att diskutera saker om och om igen som är så självklara för en annan. Men samtidigt får jag ju öva mitt minne som inte är det bästa. Jag hoppas snart att slippa dessa disskutioner så att man kan fokusera på andra mer viktigare saker.

Idag har verkligen varit en lugn dag. Jag har så sjukt ont i min kropp att varje rörelse får mig att storkna. Men det är bara att bita ihop och gilla läget. Jag har inte valt att bli sjuk men jag har valt att fortsätta kämpa för ett "normalt liv" men det är inte det lättaste dessa dagar då smärtan övervinner allt i mina tankar. Nu så försöker jag varje dag att klara av mig själv och vårt hem. Och det är en stor prestation för mig ska jag lova. Att klara av en vardag är inte det lättaste och det är så svårt att finna ork vissa dagar. Och jag kan inte springa ifrån smärtan den är där.... Men i morgon är en ny dag och då hoppas jag på en bättre dag dock tror jag inte att det är möjligt inte när värken är såhär extrem.

Nu ska jag luta mig tillbaka och kolla på ett avsnitt av The vimpire diaries medans pojkarna kollar barn program.
Hoppas ni andra också får en mysig kväll!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback