överansträngning

Jag har en tendens att överanstränga mig och detta resulterar i att värken blir något extremt. Detta har jag lyckats med nu och kroppen bara skriker efter att få lugn och ro. Tyvärr fungerar jag inte så att jag bara kan sitta hela dagarna och glo. Jag måste göra något. Men idag har jag sådan värk att det är sjukt ansträngande att va vaken. Axlarna och händerna är ur funktion och jag det smärtar något enormt. Jag har redan sen jag fick min diagnos bestämt mig för att inte ge upp utan att göra allt som vanligt dock försöker jag lära mig att städa ett rum kan ibland ta flera dagar. Och detta är min problematik!! Jag förstår inte varför detta ska vara såhär. Och ibland blir jag envis och gör ett helt rum och sen är jag säng liggandes med sjuka smärtor i hela kroppen. Det finns de människor som väljer att ta smärtstillande gent emot denna sjukdom som jag har men jag har valt att avstå helt då jag anser att det enbart skapar beroende och det är inget jag vill vara med om. Men detta innebär också att min värk är den samma konstant 24 timmar om dygnet. Många gånger under nätterna vaknar jag av att en arm eller ett ben eller ibland båda har domnat bort och det sticker i dem. Många nätter innebär också kramper i vader. Så sömn är en lyx vara. Men nu mera somnar jag lättare men vaknar fler gånger per natt med smärtor.
Idag har jag överansträngt mig trots att jag hade värk redan i morse men de fanns saker som var tvungna att tas om hand så var bara att bita ihop och genomföra dem ändå. Men i morgon lär jag inte lyfta ett finger alls. Har för övrigt haft en bra dag. Men saker och ting hade kunnat vara bättre med kroppen men varför gråta över spilld mjölk?
Nej nu mys med min underbara familj



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback