samma gamla tjat =)

Ja jag har gått igenom min blogg och man kan verkligen inte missa den röda tråden i min blogg på både gott och ont =) Och idag blir det samma gamla tjat igen min kropp vikt och vägen mot det jag stävar efter.

När jag träffade min sambo för 2,5 år sen så vägde jag 72 kilo! Jag såg inte att jag var STOR då utan kanske tyckte att jag hade lite hull på fel ställen men sen började jag promenera vilket resulterade i att jag rasade i vikt. Jag träffade Johan i november 2009 och sommaren 2010 så vägde jag som minst 57,8 om jag inte minns fel. Så under 7 månader gick jag ner ca 14 kilo. Jag var dock inte nöjd med min vikt då heller vilket resulterade i att jag gick upp i vikt igen! Idag väger jag ca 61-62 kilo någonstans men min kropp har tagit form och jag är nu NÖJD med min kropp och älskar den. Men det innebär inte att jag kan sluta med alla förändringar jag har gjort utan det måste jag fortsätta med annars kommer fettet tillbaka. Jag har fett på insidan av låren som jag verkligen inte tycker om men det stör mig inte alls på samma sätt det kommer försvinna med tiden men det tar tid! Man kan inte punktförbränna fett som vissa tror. Så bara för att jag har fett på låren så försvinner inte det bara för att jag tränar ben exempelvis.
I början fokusera jag enbart på vågen! Och gick inte den ner så var jag helt förstörd men nu skiter jag fullständigt i vad den står på bara jag mår bra i min kropp och hur den ser ut. Det krävs uppoffringar och förändringar för att bli nöjd och de har jag gjort med glädje och belöningen för det är ju att jag blir nöjd med mig själv. Jag har också krympt en stolek i byxor så nu har jag stolek 26!! och i t-shirts och toppar har jag nu small. Nu mera tycker jag om att pröva kläder och ta hand om mitt utseende, jag har fått min botox så svettningarna hindrar mig inte heller längre från att bära kläder med färg. Jag har också nu efter 22 år lärt mig att plocka mina ögonbryn. Förr så var jag pipplig och tyckte det gjorde för ont :P


I skrivandes stund sitter jag på altanen och njuter av det sköna vädret och fåglar som sjunger. Solen kommer fram mer och mer vilket är helt okej så jag kan lägga mig i solen och njuta idag med. Igår plockade jag fram poolen till pojarkarna. Man kan säga att de var mer än lyckliga!! Underbart att ha något att svalka sig i när det är så stek hett ute! Hoppas ni alla får en bra dag i det underbara vädret!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback