Ytterligare idioti

Barn behöver regler och disciplin säger jag ofta. Men i allas vardag behöver vi något som kryddar tillvaron och detsamma gäller för barn. De kan inte bara ha regler och skola de behöver få släppa loss och ha roligt. Förra året valde Jonathan fotboll som jag nämnt några gånger. Detta var en super bra aktivitet tyckte vi. Han var lite blyg i början men sen spela han varje match och hade så himla roligt. Han tjatade om att spela fotboll och han fick massor med nya vänner som han jämt pratade med. Men sen hände det något. Jo Jonathan blev frånvarande från fotbollen varannan vecka. Helt plötsligt prata han inte men någon och drog sig undan de andra barnen. För ett par veckor sedan så hade de en dag då tränarna ville ha alla barnen själva och äta pizza kolla lite film och skoja runt. Detta var något som hade kunnat va ett lyft för Jonathan och han såg fram emot det men han fick inte åka dit av någon korkad anledning.Och om man då får ett korkat svar som det är inte LIVSVIKTIGT börjar man verkligen fundera. Vad är livsviktigt om inte ens barns lycka?

Här hemma så vill vi få barnen att hitta sin aktivitet eller hobby som kan göra deras vardag ännu bättre. Men det är svårt för barn att ha en aktivitet som de uteblir på vissa veckor för de känner ingen gemenskap när de andra hinner umgås och barnet inte får va med. Barn är oroliga för utanförskap och varför inte då se till att sitt barn får så många vänner och trygghet som går?!!

Rena mysteriet för mig hur man kan göra så mot barnet bara för man tyckte sig själv var viktigare!!

Nej nu ska jag ta och ta på mig likte kläder för snart är det dags att bege sig till rörelse och hälsa för att få lite hemma träning som jag ska kunna göra. Hon skulle göra ett program anpassat för mig och mina begränsningar så nu får vi se om detta kan hjälpa mig!




Alltså, jag blir lite mörkrädd när jag läser det här. Hur kan man sätta sig själv före barnen? Sånt väljer man bort den dagen man skaffar barn, då är det de som gäller, som är viktigare än ALLT annat.

Det finns ingen möjlighet att ni kan ta honom till fotbollen även de veckor ni inte har barnen?

Nånstans får man svälja stoltheten, lägga eventuella aggressioner åt sidan när det gäller barnen och agera vuxet.

det här är ju onekligen något som är viktigt för honom, som gör att han utvecklas som individ och framförallt något som han verkligen gillar. Det blir så klart svårt att vara med i gemenskapen om man inte får vara med vid varje tillfälle...



En stor eloge till er som sätter barnen främst!

Kram!

2012-05-16 | 18:38:25

Vi har försökt att få hämta dem men icke..



Tack för stödet och kram på dig och trevlig helg!

kram

2012-05-18 | 21:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback