Att lära ut och det ger utdelning

Jag har skrivit tidigare att vi försöker lära barnen det rätta sättet att bemöta och hantera djur.Och som jag sagt tidigare med. Prata kan alla men det är när de kommer till handling man ser om personen förändrat sitt beteende och tagit till sig av de som sagts. Jag låg i sängen och Jonathan leker med en kompis i vardagsrummet. Jag hör hur han då försökte få sin vän att göra rätt med Tyson hur man korrigerar honom och hur man ska göra. Han berättar precis för sin vän de jag har sagt till honom tidigare. Det gör mig jätte glad att höra att han gör på rätt sätt och att den kunskap jag besitter har förts vidare! stolt!!
Snart kommer mina andra två prinsar hem och då blir de taco gratäng! Så sjukt gott med massa chips och smält ost på mmmmm! Skulle ha haft de på fredag med då får de bli kyckling wraps som vi alla älskar! Snart är de helg och alla mina pojkar är hemma om dagarna. På fredag ska jag träffa den nya läkaren på smärt o rehab. Känner mig nervös inför mötet då det tyvärr finns en hel del rötägg där ute som jobbar under en titel som innebär att hjälpa folk fast de egentligen borde ha ett annat yrke där deras attityd passar bättre. Jag är inte nervös över själva träffen utan över att behöva bli arg ytterligare en gång på en människa som inte förtjänar min energi.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback