Hund uppfostran/barn uppfostran

Exakt samma sak! Du lär barnen rätt och fel samt matte/svenska m,m samma sak med hunden men till skillnad från barn lär du dem sitt,stanna kvar, fot. Så de är samma sak! Jag har alltid varit sträng när de gäller uppfostran både med barn och hundar! Likadant som att barn inte ska skrika ska inte hunden skälla. Fick höra någonstans att om hunden får sova i sängen så bestämmer den. Bullshit! (ingen kunskap om hundar)
Stämmer inte alls! Om hunden där emot hoppar upp själv samt visar ett negativt beteende ja då har du gjort fel någonstans. För er som är intresserade av hundar så läs om de. Personligen så är jag som jag sa tidigare hård och lär också barnen rätt sätt att bemöta och hantera en hund då de hade fel beteende. Bara för att Tyson är liten så ska man inte luras av hans storlek han är en hund! Dock ska han lära sig allt mina tidigare hundar kunnat då jag inte tänker ha någon gnabbig ouppfostrad byracka! På två veckor har han lärt sig sitt, skäms (drar tassen över nosen) liiite ligg, vara själv (utan att göra dumheter!!)är lös ute och lyssnar på mina kommandon hit, börjar lära sig stanna han söker efter träning.Då ska jag också påtala att Tyson är lättlärd! Inte alla hundar man har samma tur med som är så lättlärda. Han har inte bitit sönder en ända grej sen han kom hit och han har inte ens försökt med något dominant beteende och de ska han aldrig göra och om han påvisar sånt lär jag sätta stopp för de. Och barnen ska lära sig att korrigera honom också samt att han ska lyssna på dem! Nu mys i soffan en stund med älskade familjen <3



så du menar att litteratur där det står att hundar ej ska sova i sängar och att mannen som kan tala med hundar (cesar millan) har fel i just detta med hundar som sover i sängar?
Du är alltså mer expert än dessa?

Svar: Att säga att en hund blir dominant av att sova i sängen är den största okunskapens skinande sol. Om hunden skulle bli dominant av att sova i sängen skulle samhället vara fyllt med aggressiva hundar för en hund som beter sig dominant kan var en extremt farlig hund då den kan utmana "ledaren" i rangen. Och mina hundar har ALLTID sovit i sängen och har inte haft ett ända problem med att hunden ska vara dominant mot mig eller någon. Då ceasar knappt har sina hundar inne utan har dem i olika inhängnader så kan du inte gemnföra med hans kunskap. Jag ser upp till honom men då vissa metoder skiljer sig mellan honom och mig. Han använder ett halsband vid namn stackel. Detta är ett halsband med vassa piggar som skär in i halsen på hunden ifall den drar minsta lilla. Anser du att det är rätt att sätta vassa piggar i hundens hals då han gör de? Detta är förbjudet i Sverige. Så ja jag anser att jag har mer kunskap om han använder stacklel och jag aldrig tänkt tanken =)http://www.svd.se/nyheter/inrikes/hundar-plagas-till-att-bli-lydiga_374218.svd
http://www.brukswebben.se/olagligt.htm
Kolla in dem länkarna och så säger du ifall cesar millan har rätt om ALLT? eller vem du nu vill ha som exempel. Och så tar du i bi akt att den personen inte ens träffat just denna hund!
Ann

2012-11-05 | 19:01:47

jag har även annan litteratur som du inte nämnde något om som det står i att man ej ska ha hunden i sängen.
Även om en hund ligger i sängen betyder det inte att den blir aggressiv, dominanta hundar är inte aggressiva?
Jag har sett att hundar som ligger i sängen kan vara helt lugna och snälla tills den dagen en bebis kommer in i familjen. Då det kommer en till som ska ha plats i sängen.
att allt cesar gör inte är okej det tycker jag med, stackel använder han vad jag sett mot de hundar som är otroligt aggresiva och mer eller mindre ska avlivas, när de sedan är rehabiliterade så används det inte längre och ja då tycker jag att det är okej

Svar: ALDRIG okej att orsaka någon annan smärta för att människan inte har bättre förstånd. Det är som att säga att det är okej att slå ett oskyldigt barn när de skriker för de slutar ju inte bara för att du säger de... Fortfarande så har inte mina hundar visat någon som helst aggressivt och jag har haft bebisar som kommit och lagt sig i min säng och de har aldrig markerat. Jag anser inte att din litteratur säger ett dugg angående just våran hund. Om du nu har tittat på ex cesar så borde du ju veta att ingen annan har rätten att bestämma än ledaren och det den tillåter är okej. Här hemma så gör vi så att barnen får lära sig hur man ska hantera en hund eller djur i allmänhet för den delen. Och det finns inget annat sätt än de vi säger som de gör med Tyson för då lämnas de inte med honom vilket de är fullt medvetna om. Och om du nu har så stora åsikter angående hundar som sover i sängen så skriv en bok eller lägg din energi på någon som bryr sig angående de du vill påpeka eller skaffa en hund och pröva ditt sätt att uppfostra den. Jag har mitt sätt och de har fungerat perfekt och du får ha din åsikt men säger att det är inte värt att du lägger din energi på att diskutera en så onödig sak med mig för de spelar ingen roll vilken litteratur du tar upp så tror jag inte att du har hund själv eftersom de är allt du har att referera till
Ann

2012-11-06 | 06:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback