Läser Cesar Millan

Jag har sett väldigt många avsnitt av just denna man. Vissa saker tycker jag är kanon medans andra känns väldigt konstiga och andra rent av elakt (ex stackel). Men nu har jag fått möjlighet att läsa hans bok...är jag imponerad efter 60 sidor nej inte de minsta. Kort och gått så har dessa sidor innehållit att djur ska inte vistas inne och att man inte ska behöva säga kommandon till hundarna. Men jag har inte sett Cesar vinna en lydnads tävling eller skydds träning. Det jag har sett är sunt förnuft vilket jag bara inte kan sluta förvånas över att så lite folk har med sina djur. Cesar må kunna "uppfostra" ägare men han verkar inte ha kunskap om den resterande biten som hunden idag har i våra hem. Han har sina hundar i stora inhägnader och umgås med dem 4 timmar här och 2 timmar där. De kan inte bli annat än en flock vilket han påpekar om och om igen. Han erkänner också att han inte tränar hundar utan är hundpsykolog. Så hur mycket kan han om lydnad och inte flock eller sunt förnuft?? Fortsättning följer måååånga sidor kvar.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback