Onsdag

Dagarna rullar på även om en annan ligger och tycker synd om sig själv. Jag har väldigt svårt att andas och min mage känns som den har fått sig ett ordentligt pass, hosta den nya magträningen kanske ;)
I natt vakna jag vid 3 och kunde inte somna om och då kom host attacker och näsan börja rinna så jag gick ut och la mig i soffan så älsklingen skulle få sova då han jobbar om dagarna. Jonathan är hemma med mig idag med trots att han lika gärna skulle kunna vara på skolan då han mer eller mindre klättrar på väggarna. Men det sägs att de ska va hemma två dagar efter påbörjad kur så då får han helt enkelt vara de. Blir bara att ligga i soffan i alla fall hemma. Som jag förklarat många gånger de ska inte va "roligt" att va hemma o vara sjuk utan tvärtom. Skolan ska va rolig och hemmet tråkigt vid sjukdom. Jonathan började prata glass,saft och jag vet inte allt då förklarade jag att vätskersättning och mat är de som erbjuds inget annat. Behöver han binda vätska ja men då blir de vätskersättning. Och maten behöver han för att få energi igen efter att varit sjuk. Men de var ingen diskussion utan jag sa vad som gällde och så var de bra med de. Nu går filmen Kasper på tv och jag funderar på att bädda ner mig i soffan eller om jag ska ta en kopp kaffe till?
På fredag får jag besök av Marie. Var måååånga år sen vi satt bara vi och prata så ska bli trevligt. Älsklingen ska på firma fest så blir Marie jag och barnen hemma! Men älsklingen sa igår att han funderar på att ta bilen dit. Vuxen poäng att åka dit och bara vara social och inte dricka. Vet inte om jag skrev de tidigare att den 11/11 så hade vi varit förlovade i ett år och nu den 4 december har vi varit tillsammans i 3 år! Känns som igår jag åkte in och träffa honom första gången. Men de måste ju innebära att vi spenderat tiden tillsammans på bästa sätt eftersom de inte känns som 100 år sen. Nehe kaffe nu då och snyta sig förr jag vet inte hur många gånger!! Ser ut som Rudolf med röda mulen i alla fall!
Trevlig dag!
Ps: bilden är från när barnen la spår till Tyson igår <3




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback