Rysningar beundran

Något jag alltid älskat är lydnad när de kommer till hundar. Och som jag skrev tidigare så har jag tänkt att Tyson ska ha samma uppfostran som mina tidigare hundar men sen har jag ju funderat på vad man ska hitta på med en sån här liten krabat. Och då slog de mig. Agility! Sitter och kollar olika videor på youtube och får gåshud när man ser vissa köra med sina hundar och det går fort så inåta piiiip
Här en video ta en titt... 
 
 
 
Jag älskar att se vilken kontakt de har hund och förare sins emellan.. Så nu blir de att göra hinder och grejer för att börja träna Tyson.. Han är ju så pass liten så tror han skulle kunna bli en himla bra hund inom området. Idag har vi malt sitt,ligg,tass och stanna. Stanna är nytt men något som är väldigt viktigt för dem att kunna. Och det har gått kanon men måste hitta något bra hund godis som man kan använda vid just inlärning för sen ska de nog bli klicker på honom tror jag. Finns inget värre än att se hundar som inte kan lyssna på sina ägare om de inte har en godis i handen.. Det för mig är inte en uppfostrad hund och vem betstämmer då du eller hunden?. Och vet inte hur många jag har sagt till när man är ute och går "man böjer sig inte över en hund! och man ber om tillåtelse att hälsa på en hund" Blir galen på alla människor som tror de är ett gosedjur eller nått. Nej usch säger jag bara..Och de handlar inte om att de inte får hälsa på honom men de ska göras på rätt sätt och tyson ska inte flyga fram till folk... 
Nej nu ska jag ta och försöka leta grejer till att göra slalom pinnar till tyson och sen ett hinder måste vi ha med =) 
Dock ligger han och sover nu så de får vi pröva senare eller i morgon =) 
Trevlig dag och njut av videon. (man blir ju inget sugen på att skaffa fler hundar;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback