Veterinär besök på valla

Idag hade vi som sagt en tid till vetrinären kl 16,45. Jag ringde dem i fredags då de var dags för 12 veckors sprutan men jag hade några andra oros moment med som jag ville ta upp. Sagt och gjort! Besöket gick kanon. Tyson gick själv in i rummet tyckte inte riktigt om sköterskan men vetrinären gick bättre. Han fick öron droppar då han har smutts i öronen (inte skabb som jag befarade) som vi ska köra nu i 10 dagar för att lugna bakterierna sen ska de vara borta och visst vi kanske får använda de igen under tiden då han är valp då de är extra  känsliga. Men sprutan togs vilket kändes skönt så vi slapp ett besök till....
Men när vi skulle gå så fick vi en påse med grejer. Var ett välkoms paket från dem. Tyckte de var kanon snällt. 
 


 
 
 
I påsen fanns de gröna bajs påsar (glömde dem på bilden) samt en påse hundmat från Eukanuba samt flera olika broschyrer. Självklart var bebis nyfiken på innehållet och inte alls sen att smaka på den nya maten. Vi ska köra med den ett tag nu så får vi se om hans mage blir bättre i magen av den. Allt som allt med öron droppar samt besöket/sprutan så gick de på 500 vilket jag tyckte var helt okej för ett besök och allt vi fick med. Nästa besök är inte förens han är 1 år. Direkt när vi kom hem och hade ätit så somna Tyson på johans bröst och sov gott. Jag passade på att ta ett varmt bad. Snart ska vi ut och gå kvälls promenad med tyson. Hoppas ni alla får en trevlig kväll. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback