Mina händer

En av de jobbigaste symptomen med min sjukdom är hur mina händer har påverkats. Jag har mer styrka i min vänstra hand än min högra men trotts detta så har jag minimal kraft i båda mina händer. Nu är mina händer så pass illa att jag knappt kan öppna en kork på tex en flaska. Efter ett par sekunder med armarna böjda så domnar under armen bort och ring samt lillfinget bort helt. En obehaglig känsla detta hade jag några få gånger i månaden förut medans nu så sker de dagligen. Det finns operation mot detta som jag ska undersöka om jag kan få. Håller tummarna för de i alla fall så domningarna kan försvinna. Nu mera måste jag ha mina handleds skydd samt vantar på mig inne för att händerna värker samt är fruktansvärt kalla. Så titta vad tjocka och fina de ser ut med allt på ;)

Idag fick jag de samtal som jag bara väntat på! De är så tragiskt att de fick gå såhär långt. Men jag är den utomstående djävulen som person valt så varsågod ansvaret och konsekvenserna är dina och tragiskt nog en oskyldig person eller i detta läget personer!! Hur kan man tillåta detta?



sluta röka så kommer det sakta men säkert bli bättre i händerna ÄVEN om det aldrig blir bra!
vem är det de handlar om denna gång och vad har nu hänt?

Svar: Domningarna i händerna har dock inte med rökningen att göra utan med karpaltunnelsydrom. Dock så har mina kalla händer en del med rökningen. Vad exakt det rör sig om i mitt inlägg tänker jag inte lägga ut då jag personligen tycker att de är så fruktansvärt hemskt och något man bör skämmas över!
Ann

2012-10-10 | 21:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback